Jeden z největších britských maloobchodních řetězců reaguje na stále větší zájem o digitální verze her a přestane prodávat fyzické verze. Tesco skončí s prodejem krabicových her po vyprodání současných zásob ve více než 2800 obchodech, které má ve Velké Británii.

Důvodem tohoto rozhodnutí je příklon zákazníků k digitálním verzím. Ty ve Velké Británii u jednotlivých her dělají i více než 80 % prodejů. Například u posledních novinek, Diabla 4, Final Fantasy 16, Street Fighter 6 a F1 2023, se v kamenných obchodech prodalo méně než 18 %. Dle obchodu GAME tvoří digitální prodeje 75 % trhu. Přitom před pandemií to bylo 45 %.

Změna u Tesca se očekávala, když řetězec prodával „novější“ hry za pouhých 5 liber. Tuto cenovku měly například tituly Deathloop a Call of Duty Vanguard. Dříve měl také výrazné slevy na hardware pro Nintendo Switch a Xbox.

Místo krabicových her se chce Tesco zaměřit na prodej předplacených kartiček pro nákup digitálního obsahu z PlayStation Store, Microsoft Store a Nintendo eShopu.

V současné době nevíme, jaký dopad bude mít rozhodnutí britského Tesca na další pobočky, včetně té v České republice.