Známá archeoložka Lara Croft si vybudovala silné jméno skrze několik úspěšných akčních her. Po dobrodružstvích s Larou v hlavní roli ale poptávka neustává ani po tolika letech. V roce 2013 jsme se dočkali trochu jiné Lary, než na jakou jsme byli zvyklí v předešlých dílech. Od příběhu nebezpečného ostrova, kde vládly podivné síly, jsme se v roce 2015 přesunuli s Larou na Sibiř. Zde začala pátrat po nadpřirozených silách a mýtech, které ji po neplánované návštěvě ostrova utkvěly v mysli. Ačkoli se po mnohých stránkách Lara změnila, hry se setkaly s poměrně velkým úspěchem. To ale neznamená, že mezi námi nejsou tací, kteří by se přece jenom rádi alespoň na chvilku vrátili do toho starého světa hrobek. Anebo chtějí dát hráčům současné generace možnost okusit toto staré dobrodružství, akorát v lepší podobě? To už je trochu diskutabilní, nicméně malý fanouškovský tým už na remaku druhého dílu Tomb Raideru pracuje nemalou dobu a nyní nám dávají možnost zkusit si alespoň zlomek toho, co doposud vytvořili.

Tomb Raider II či pod méně známým označením Tomb Raider: The Dagger of Xian (a tak je také fanouškovský remake pojmenován) je původně hra od studia Core Design a vydaná byla v roce 1997 na PC a PlayStation společností Eidos Interactive. Hra vypráví příběh o mýtické Dýce z Xianu, která měla prazvláštní schopnosti proměnit bodnou ranou člověka v draka. Lara se vydává po stopě tohoto dávného předmětu a dělá vše pro to, aby dýka nepadla do nesprávných rukou.

Na remaku pracuje malý tým pod vedením tvůrce s přezdívkou Nicobass (Nico). Jak zmiňuje Nico na svém webu, hra je doopravdy v rané fázi vývoje a finální produkt bude k dispozici až za několik let. Ve vzduchu samozřejmě visí otázka, zda se to bude oficiálním vývojářům zamlouvat a nerozhodnout se projekt zavrhnout okamžitě. Crystal Dynamics však údajně prohlásili, že s remakem prozatím žádné problémy nemají, takže budeme doufat, že si to nikdo z nich nerozmyslí. Tým hru vytváří skrz Unreal Engine 4 a remake vypadá doopravdy neskutečně. Jen posuďte sami podle obrázků a krátkých videí ze hry či přímo z dema.

Demo nás zavede na samotný začátek první mise s názvem Great Wall. Ukázka nám nabídne přibližně hodinu plnou skákání, šplhání a kocháním se nad zrodem starého světa, který je díky novým možnostem hezčí než dřív. Prostředí a lokace jsou malinko poupravené, co se týče zakomponovaných prvků jako jsou například stromy a rostliny, což prostředí dělá ještě více reálným. Demo si můžete stáhnout na stránce Nicobasse. Pro spuštění potřebujete minimálně Windows 7 64bit, 4GB RAM, grafickou kartu podporující DirectX 11 a 6GB volného místa.

V budoucnu by hra měla ale obsahovat něco navíc, než jak tomu bylo u původního druhého dílu. Nico na svém webu zmiňuje, že se chtějí pustit například do zvláštního tutoriálu či do checkpoint systému, který by byl podobný tomu v nejnovějších Tomb Raiderech od Crystal Dynamics. Důležitým faktem také je, že remake je ve vývoji pouze pro PC, nikoli pro PlayStation či jiné platformy.  

Jaký máte názor na přepracovávání druhého dílu Tomb Raideru? Zkusili jste si sami zahrát demo? Jaké máte z remaku pocity? Podělte se s námi o váš názor v diskuzi pod článkem!