Zdroj: Microsoft
Magazín · Novinky · v pondělí 5. 5. 2025 10:20
South of Midnight si zahrálo přes milion hráčů a vývojáři se vyjádřili k umělé inteligenci
Vývojáři z kanadského studia Compulsion Games na začátku dubna/apríla vydali svoji novou akční dobrodružnou hru South of Midnight, kterou si po měsíci zahrálo přes milion hráčů. Jak je zvykem u Microsoftu, čísla prodejů neznáme, tudíž nevíme, kolik se prodalo a kolik si ji zahrálo přes předplatné Game Pass, kde se samozřejmě nachází od prvního dne.
Na Steamu dosáhla maximálního počtu souběžně hrajících hráčů necelých 1 500, což není zrovna moc. Ve srovnání s jinými hrami, například Hi-Fi Rush si přes Game Pass zahrálo zhruba 2 miliony hráčů za stejnou dobu. Atomfall si zahrálo 2 miliony hráčů během prvních dvou týdnů a Avowed od studia Obsidian dokonce 6 milionů hráčů během prvního měsíce.
Vývojáři jsou ale zřejmě spokojeni, hra byla kritiky přijata dobře a ředitel studia potvrdil, že Microsoft z nich nechce mít studio, které dělá velké AAA hry, nýbrž studio, které dělá mnohem menší, ale kreativnější hry, které mohou být i riskantní. Microsoft zkrátka chce různorodé tituly.
Uvidíme, jakou hru nám tenhle tým přinese příště, ale určitě to bude opět v menším duchu, ostatně jejich předchozí hry jako We Happy Few či Contrast také necílily na mainstream hráče.
MICROSOFT NÁS NENUTÍ POUŽÍVAT UMĚLOU INTELIGENCI
Studio se také vyjádřilo k používání umělé inteligence ve hrách. I přes prohlášení generálního ředitele Microsoftu, Satya Nadelly, který řekl, že umělou inteligenci budou hojně využívat, to vypadá, že svá studia nebude nutit umělou inteligenci používat. Alespoň to tvrdí zástupce Compulsion Games.
„Jsme studio, které si dělá vše ručně. Naše hry vyžadují ruční práci a umělá inteligence by narušila DNA, díky kterému nás lidi znají. Nemyslím si, že by nás Microsoft do něčeho nutil," řekl Guillaume Provost, generální ředitel Compulsion Games.
Nasazení umělé inteligence ve hrách je velmi horkým tématem, zejména kvůli obavám o pracovní místa. Jsem ale toho názoru, že některé pozice prostě umělá inteligence nenahradí a bude tak zřejmě záležet na druhu využití. Microsoft se v únoru vyjádřil k aplikaci Muse, kterou vyloženě bere jako „wow“ moment.
Ředitel studia se ještě vyjádřil k používání umělé inteligence v ostatních studií pod Xboxem:
„Jsem přesvědčen, že Microsoft nenutí svá studia k používání umělou inteligenci při vývoji her a je nepravděpodobné, že by se v budoucnu něco změnilo. Některé věci může umělá inteligence urychlit, ale úplně nahradit lidskou práci nemůže,“ dodal.
Uvidíme, co nás čeká v budoucnu. Náklady na vývoj her jdou neustále nahoru a velké společnosti stále hledají nové způsoby, jak zkrátit a zefektivnit vývoj her. Umělá inteligence by mohla být jednou z možností, ale také záleží na rozsahu využití. Někteří se obávají, že hry budou generické a nezábavné, když za nimi nebudou tak úplně stát vývojáři. Co si myslíte o umělé inteligenci vy?
Detail k označené hře