
Magazín · Novinky · v sobotu 1. 2. 2025 10:56
Sony zasáhla proti neoficiálnímu 60fps patchi pro Bloodborne
Po čtyřech letech od vydání modifikace se společnost Sony rozhodla zasáhnout proti fanouškovskému projektu, který umožňoval spustit Bloodborne v 60 snímcích za sekundu. Známý modder Lance McDonald, který tento patch vytvořil, dostal od Sony žádost o odstranění všech odkazů, kde byl jeho projekt dostupný.
„Dne 21. února 2021 jsem vytvořil a zveřejnil patch pro Bloodborne, který umožnil hře běžet v 60 fps. Dnes jsem obdržel oznámení DMCA od Sony s žádostí o odstranění všech odkazů, což jsem učinil,“ informoval autor na sociální síti X.
Patch umožňoval spustit gotickou soulovku ve vyšší snímkové frekvenci, ale vyžadoval modifikovanou/vývojářskou konzoli, na které běží neoficiální software. Projekt byl přístupný přes Patreon, kde si ho mohli stáhnout hráči, kteří McDonalda finančně podpořili.
Neočekávaný zásah Sony po čtyřech letech od vydání modifikace vyvolal spekulace o možném remasteru nebo portu Bloodborne na moderní hardware. Mnoho hráčů si klade otázku, zda toto rozhodnutí Sony nenaznačuje, že se něco děje: „Myslíte, že je to vlastně dobrá zpráva? Po čtyřech letech to náhle začali řešit… možná na něčem pracují?“ napsal jeden z fanoušků.
Pravdou je, že spekulace o PS5 a PC verzi Bloodborne se objevují už roky. Oficiálně ale o ničem takovém nevíme. Takže stále platí, že Bloodborne na PS4 a PS5 běží pouze při 30 fps. Další fanoušci ale nechtějí na nic čekat a už nějakou dobu přes emulátor vytvářejí neoficiální verzi pro PC. Redakce Digital Foundry se jí podívali na zoubek: