První týdny a měsíce provázejí nový hardware poporodní problémy. PlayStationu 5 se bohužel také nevyhnuly, naštěstí nejsou nikterak závažné a je možné je opravit pomocí aktualizace systému. Jednou takovou chybou je CE-108255-1. Sony ji ještě neopravila, ale nabízí oficiální řešení.

Na PS5 se vám může stát, že hra při stažení uvázne ve frontě a není možné tuto frontu odstranit. První majitelé PS5, včetně různých redaktorů, záhy zjistili, že pomůže tovární nastavení konzole. Tím ovšem přijdete o všechno, co jste si do konzole již stáhli, stejně tak o samotné nastavení. Naštěstí už není nutné restartovat konzoli do továrního nastavení.

Sony doporučuje hru odstranit, a to přes nastavení a úložiště. Poté je vhodné spustit PS5 v nouzovém režimu (Safe Mode) a zvolit „5. Rebuild Database“. Když se chyba objeví znovu, měli byste kontaktovat zákaznickou podporu PlayStationu.

Přečtěte si také: Sony o budoucnosti PS5 a hrách definujících novou generaci

Jak nouzový režim v PS5 spustit? Je nutné mít nainstalovanou nejnovější aktualizaci systému, vypnout konzoli stisknutím tlačítka napájení. Před vypnutím indikátor napájení několik sekund bliká. Jakmile je systém vypnutý, znovu stiskněte a podržte tlačítko napájení. Uvolnit ho máte poté, co uslyšíte druhé pípnutí - první pípnutí uslyšíte při stisknutí tlačítka a druhé o sedm sekund později. Pak připojte ovladač pomocí USB kabelu a stiskněte tlačítko PS na ovladači. Spusťte PS5 v nouzovém režimu (Safe Mode) a zvolte „5. Rebuild Database“.

PODPORA VARIABILNÍ OBNOVOVACÍ FREKVENCE

Sony informovala, že chystá podporu variabilní obnovovací frekvence pro PS5, kterou má konkurenční Xbox Series X od samotného vydání. Společnost má v plánu VRR přidat v budoucnu prostřednictvím bezplatné aktualizace systému. Podpora VRR poté bude dostupná všem s kompatibilními televizory při hraní her podporujících variabilní obnovovací frekvenci.

Absence VRR u PS5 je důvodem, proč některé tituly na Xboxu Series X běží při 120 snímcích za sekundu, zatímco na konzoli od Sony ne. Jsou nimi například Call of Duty Warzone a Modern Warfare, stejně tak Rocket League.

Právě tvůrci Rocket League nedávno britskému Eurogameru vysvětlili, že jejich hra na PS5 běží při 60fps, zatímco na Xbox Series X je to 120fps. Může za to právě nepodpora variabilní obnovovací frekvence, která vyžaduje větší zásah do samotné hry. Sony totiž omezila podporu 120fps pouze na hry určené pro PS5. Z toho důvodu je vyžadováno, aby PS4 hry na PS5 s podporou 120fps byly samostatným portem/verzí, což znamená velký zásah do hry, zatímco u Xboxu stačí menší aktualizace Xbox One verze. V budoucnu by tento problém měl vymizet.

Počítá se také s tím, že v budoucnu dojde na podporu pro rozšíření SSD disku určeného pro PS5 hry. V současné době je možné na externí disky instalovat pouze PS4 hry.

Přečtěte si také: Sony neslyší kritiku na malou kapacitu SSD disku v PS5