Magazín · Novinky · v pondělí 23. 11. 2020 11:14
Sony radí ohledně chyby PS5 a slibuje podporu VRR
První týdny a měsíce provázejí nový hardware poporodní problémy. PlayStationu 5 se bohužel také nevyhnuly, naštěstí nejsou nikterak závažné a je možné je opravit pomocí aktualizace systému. Jednou takovou chybou je CE-108255-1. Sony ji ještě neopravila, ale nabízí oficiální řešení.
Na PS5 se vám může stát, že hra při stažení uvázne ve frontě a není možné tuto frontu odstranit. První majitelé PS5, včetně různých redaktorů, záhy zjistili, že pomůže tovární nastavení konzole. Tím ovšem přijdete o všechno, co jste si do konzole již stáhli, stejně tak o samotné nastavení. Naštěstí už není nutné restartovat konzoli do továrního nastavení.
Sony doporučuje hru odstranit, a to přes nastavení a úložiště. Poté je vhodné spustit PS5 v nouzovém režimu (Safe Mode) a zvolit „5. Rebuild Database“. Když se chyba objeví znovu, měli byste kontaktovat zákaznickou podporu PlayStationu.
Přečtěte si také: Sony o budoucnosti PS5 a hrách definujících novou generaci
Jak nouzový režim v PS5 spustit? Je nutné mít nainstalovanou nejnovější aktualizaci systému, vypnout konzoli stisknutím tlačítka napájení. Před vypnutím indikátor napájení několik sekund bliká. Jakmile je systém vypnutý, znovu stiskněte a podržte tlačítko napájení. Uvolnit ho máte poté, co uslyšíte druhé pípnutí - první pípnutí uslyšíte při stisknutí tlačítka a druhé o sedm sekund později. Pak připojte ovladač pomocí USB kabelu a stiskněte tlačítko PS na ovladači. Spusťte PS5 v nouzovém režimu (Safe Mode) a zvolte „5. Rebuild Database“.
If you’ve experienced issues downloading games with “Queued for Download” or “View Details” messages on PS5, please update the system software to the latest version, start your PS5 in safe mode then rebuild the database. See "PS5:safe mode options" at https://t.co/BfgPSMafxd. pic.twitter.com/Vq7m0dXA23
— Ask PlayStation (@AskPlayStation) November 19, 2020
PODPORA VARIABILNÍ OBNOVOVACÍ FREKVENCE
Sony informovala, že chystá podporu variabilní obnovovací frekvence pro PS5, kterou má konkurenční Xbox Series X od samotného vydání. Společnost má v plánu VRR přidat v budoucnu prostřednictvím bezplatné aktualizace systému. Podpora VRR poté bude dostupná všem s kompatibilními televizory při hraní her podporujících variabilní obnovovací frekvenci.
Absence VRR u PS5 je důvodem, proč některé tituly na Xboxu Series X běží při 120 snímcích za sekundu, zatímco na konzoli od Sony ne. Jsou nimi například Call of Duty Warzone a Modern Warfare, stejně tak Rocket League.
Právě tvůrci Rocket League nedávno britskému Eurogameru vysvětlili, že jejich hra na PS5 běží při 60fps, zatímco na Xbox Series X je to 120fps. Může za to právě nepodpora variabilní obnovovací frekvence, která vyžaduje větší zásah do samotné hry. Sony totiž omezila podporu 120fps pouze na hry určené pro PS5. Z toho důvodu je vyžadováno, aby PS4 hry na PS5 s podporou 120fps byly samostatným portem/verzí, což znamená velký zásah do hry, zatímco u Xboxu stačí menší aktualizace Xbox One verze. V budoucnu by tento problém měl vymizet.
Počítá se také s tím, že v budoucnu dojde na podporu pro rozšíření SSD disku určeného pro PS5 hry. V současné době je možné na externí disky instalovat pouze PS4 hry.
Přečtěte si také: Sony neslyší kritiku na malou kapacitu SSD disku v PS5