Sony je dlouho kritizována za svoji politiku ohledně vrácení peněz za zakoupený obsah na PlayStation Store. Zdlouhavý proces a několikadenní čekání není rozhodně něco, co chtějí uživatelé podstoupit. Nyní po letech vyslyšela kritiku a přišla s jednou zásadní změnou. 

Ta přinese výrazné zjednodušení, jak mohou uživatelé požádat o vrácení peněz. Nově tak budete mít možnost požádat o refundaci skrze oficiální web PlayStationu či PS aplikace v mobilním telefonu. Stačí zajít do historie nákupu a u zakoupené položky zvolit možnost Request Refund (požádat o refundaci).

Má to ale pochopitelně svá omezení. Abyste měli nárok na vrácení peněz, nesmí od nákupu uběhnout více jak 14 dní, což je standardní doba pro vrácení peněz za zakoupený obsah. Co se ale nezměnilo, je kontroverzní rozhodnutí ze strany Sony, které trvá již řadu let. Zakoupený obsah nesmíte stáhnout. Pak zaniká nárok na vrácení peněz. Je trochu škoda, že od této podmínky neustoupila. Konkurenční Steam či Xbox nic takového nepožadují a hru si můžete stáhnout a zahrát, maximálně však po dobu dvou hodin.

Je hezké, že po letech konečně Sony nabízí jednoduché řešení, které sice stále nemůžete dělat v konzoli, ale i tak je to mnohem příjemnější než procházet zdlouhavým procesem skrze podporu. Snad dojde někdy i na zrušení omezení v případě stáhnutí hry. Ve srovnání s konkurencí mi to přijde trochu nefér. Výjimku udělala Sony pouze v extrémních případech, jako byl například Cyberpunk 2077 a letošní propadák MindsEye, kdy kvůli špatnému technickému stavu a tlaku ze strany hráčů Sony povolila refundaci i přes stažení a následné zahrání hry.