Sony u PlayStationu 4 těžila ze svých studií, která pro odcházející generaci konzolí připravila jeden herní hit za druhým. Aby tento trend mohl pokračovat i v dalších letech, investovala japonská společnost postupně do interních týmů značné prostředky a rozšířila jejich kapacity. Například od vývojářů z oregonského studia Bend jsme si loni mohli zahrát Days Gone, což byla jejich první velká hra po mnoha letech. Dříve vytvořili hry pro PSV a PSP (Uncharted: Golden Abyss, Uncharted: Fight for Fortune, Resistance: Retribution, Syphon Filter: Dark Mirror) a ještě předtím sérii Syphon Filter pro první PlayStation.

Minulý rok Sony koupila kalifornské Insomniac Games. Šlo o novou akvizici po dlouhých devíti letech. Insomniac Games se stali 14. studiem v rámci SIE Worldwide Studios. Tím si Sony zajistila spolupráci se zkušeným týmem, který dal světu Ratchet & Clank nebo Marvel's Spider-Man.

Podle zákulisních informací měla Sony v těchto dnech koupit další studio. Se zprávou přišel známý insider Tidux. Dříve se mluvilo o finském celku Remedy Games (autoři Alana Wakea a Control), ale možná se společnost dohodla s Kojimou a přivítala do rodiny SIE Worldwide Studios jeho Kojima Productions. Naznačuje to tweet od moderátora The Game Awards. Geoff Keighley je dobrým přítelem japonského producenta a pár hodin po zprávě Tiduxe na Twitter napsal, že se dozvěděl nebo šíleně cool.

Spojení Sony a Kojima Productions by dávalo smysl. Obě firmy se dobře znají a spolupráce u Death Stranding vyšla na jedničku.

Tidus potvrdil i zvěsti o reinkarnaci Demon's Souls. Tahle hardcore akční záležitost se má dočkat remasteru pro PlayStation 5. Má se za to, že jde o tajný projekt studia Bluepoint Games, které pracuje na důležitém startovním titulu pro PS5.

Tenhle článek berte jako jednu velkou spekulaci. Tidux už několikrát prokázal, že má dobré kontakty a dokáže předčasně vyzradit zajímavé informace právě o PlayStationu.

Dříve se Sony nechala slyšet, že exkluzivity PlayStationu se budou vyznačovat velkolepými hrami s důrazem na příběh a postavy. Prohlásil to Herman Hulst, jenž donedávna řídil nizozemské studio Guerilla Games, kde vznik zmíněný Horizon: Zero Dawn. Nyní zastává pozici šéfa SIE Worldwide Studio a dohlíží na vývoj všech her spadajících pod studia Sony.

„Jsme odhodláni typů her, které jsme ve Worldwide Studios za poslední desetiletí vytvořili: velké, velkolepé zážitky s příběhem a postavami. Tyhle hry budeme dělat i nadále, protože je rádi vytváříme,“ řekl Hulst a dodal, že chtějí pod svá křídla přivést novou generaci vývojářů pro vytvoření nových a odlišných zážitků pro novou generaci hráčů. Tím mohl naznačit koupi dalšího studia.

SIE Worldwide Studios tvoří:

  • Bend Studio (tvůrci Days Gone)
  • ForwardWorks (mobilní hry)
  • Guerrilla Games (Killzone, Horizon Zero Dawn)
  • Insomniac Games (Resistance, Ratchet and Clank, Spider-Man)
  • Japan Studio (Shadow of the Colossus, Everybody's Golf VR)
  • London Studio (Blood & Truth, VR Words)
  • Media Molecule (LittleBigPlanet, Dreams)
  • Naughty Dog (Uncharted, The Last of Us)
  • Manchester Studio (pomáhá s PSVR tituly)
  • Pixelopus (Concrete Genie)
  • Polyphony Digital (série Gran Turismo)
  • San Diego Studio (série MLB The Show)
  • San Mateo Studio (Farpoint)
  • Santa Monica Studio (God of War)
  • Sucker Punch Productions (inFamous, Ghost of Tsushima)