Magazín · Novinky · ve čtvrtek 19. 10. 2023 14:08
Sony je pod tlakem, aby reagovala na spojení Xboxu s Activisionem Blizzard
Téměř dva roky po oznámení dokončil Microsoft spojení s Activisionem Blizzard. Podle analytiků je Sony pod tlakem, aby na tuto akvizici reagovala. Co můžeme od japonské korporace očekávat?
Microsoft za vydavatele Call of Duty, Diabla, Warcraftu a Candy Crush Saga zaplatil 68,7 miliardy dolarů. Jde o druhé velké rozšíření americké společnosti poté, co v roce 2021 dokončila akvizici ZeniMax Media s Bethesdou. Naopak Sony v poslední době koupila několik samostatných studií. Za větší investici lze považovat nákup Bungie za 3,6 miliardy dolarů. Tvůrci Bungie mají dohlížet na chystané live-service hry, které vznikají v týmech PlayStation Studios. Zatím ale žádná nevyšla a The Last of Us multiplayer měl být zmražen.
Zdroj: SonyMarvel's Spider-Man 2 vypráví ten nejlepší videoherní příběh o pavoučím hrdinovi
Podle analytiků to ale nestačí a Sony je pod tlakem, aby také učinila významnou akvizici. Doktor Serkan Toto (zakladatel a prezident poradenské firmy Kantan Games specializující se na japonský videoherní trh) očekává další investice a akvizice ze strany PlayStationu, včetně velké transakce, jež by mohla výrazně zvrátit rovnováhu ve prospěch Sony.
Fanoušci například volají po akvizici Take-Two Interactive, která vlastní Rockstar Games s Grand Theft Auto. Hodnota Take-Two je zhruba 24,6 miliardy dolarů. Nebo se spekuluje o akvizici Bandai Namco s hodnotou pohybující se kolem 13,5 miliardy dolarů. Jiní analytici takto velkou investici neočekávají. Například Karol Severin z Midia Research považuje takový krok za nepravděpodobný. Sony by podle něj měla spíše využít své silné pozice v oblasti filmu, televize, her a hudby a přinést novou nabídku předplatného, která by mohla lépe konkurovat Xbox Game Passu. Dle něj totiž bude pro Sony stále těžší konkurovat Microsoftu pouze hrami.
Zdroj: MicrosoftUž žádná exkluzivita u Call of Duty. Na hry v Game Passu si počkáme
Na čem se všichni analytici tak nějak shodnou, tak jsou blockbustery za plnou cenu, ve stylu Marvel's Spider-Man 2, které by měla Sony nadále nabízet.
Každopádně, PlayStation Studios tvoří 23 studií, zatímco pod Xbox Game Studios je 14 studií. Ovšem k nim má Microsoft ještě 8 studií v Bethesdě a dalších 16 studií v Activisionu Blizzard. Celkem 38 studií.