Není to ani den, co vyšel Silent Hill 2 Remake na konzolích Xbox Series X/S a už tu máme první technický rozbor. Díky němu víme, že optimalizaci vývojáři zvládli dobře, zvlášť když jde o hru běžící na Unreal Enginu 5. Jak si vede v porovnání s PS5?

Na videu od uživatele ElAnalistaDeBits, který se zaměřuje pravidelně na různá srovnání, můžeme vidět, že všechny verze jsou si velmi podobné. Rozdíly jsou akorát v rozlišení, kde má lehce navrch PS5, která má trochu vyšší základní rozlišení, a PS5 Pro má nějaké detaily navíc.

  • Xbox Series S: 1080p 30 fps (základní rozlišení 635-720p)
  • Xbox Series X: 2160p 30 fps (základní rozlišení 1512-1080p)
  • PlayStation 5: 2160p 30 fps (základní rozlišení 1512-1224p)
  • PlayStation 5 Pro 2160p 30 fps (základní rozlišení 1080p)

Výše uvedené hodnoty jsou z režimu kvality, který cílí na 30 fps a všechny verze ho drží prakticky stabilně. V režimu Performance (u Xbox Series S chybí) je to pak už trochu jinak. Zde má zase navrch Xbox Series X, který sice běží také v trochu nižším rozlišení, ale za to si drží snímky mezi 55 a 60 fps. U PS5 a PS5 Pro verze dochází k častějším propadům a rozdíl může být až o 10 snímků oproti Xbox verzi.

  • Xbox Series X: 2160p 60 fps (základní rozlišení 1080-864p)
  • PlayStation 5: 2160p 60 fps (základní rozlišení 1152-864p)
  • PlayStation 5 Pro: 2160p 60 fps (základní rozlišení 900p)

U PS5 Pro verze je ještě problém ten, že používá technologii PSSR, která způsobuje různé grafické neduhy a vývojáři stále nepřinesli opravu či možnost vypnout tuto technologii. Pokud jste se tedy báli, že Xbox verze nebude dobře optimalizovaná, už se bát nemusíte. Zážitek budete mít prakticky stejný jako hráči před rokem na PS5. Sice v trochu nižším rozlišení, ale za to s více stabilními snímky.