Magazín · Preview · v pondělí 28. 6. 2021 20:59
Brutální mordovačka za zásnubním prstenem - Preview na Viscerafest
Máme tady preview singleplayerové střílečky, který využívá mnohým známý old-school kabátek. Viscerafest nás pošle na vtipnou a brutální výpravu.
Píše se rok 3796. Vy v roli Caroline máte jen jeden plán, který je pro vás důležitý. A to vdát se za svého přítele Athense. Ke svatbě patří i pořádný prsten, na který chybí peníze. Jelikož Caroline je tak trochu krvežíznivá psychopatka, tak obstarávaní peněz na prsten nebude prací v call-centru nebo psaním recenzí na hry, ale mnohem akčnější metodou. A to ulovením a popravením warlocka Cromuna, na kterého je vypsaná tučná odměna. A aby to nebyla nuda, tak ho samozřejmě bude hlídat celá armáda. A takhle začíná celý Viscerafest. Pořádné sci-fi, co? Hlavně ta část, kdy peníze na prsten shání žena... skrze nájemnou vraždou emzáka.
Za Caroline budete hrát vy, jak jinak. Během toho budete zkoumat zajímavě zpracované, ručně dělané levely a to vše v enginu připomínající staré devadesátkové, old-schoolové střílečky, jako byl například Doom nebo Wolfenstein. A buďte si jistí, že z každého z těchto nelineárních levelů sčítající mnoho skrytých míst, vyjdete pořádně zkrvavení. Budete se muset prostřílet armádou nepřátel, kdy každý může být smrtící, najít klíče a následně energii napájející výtah, posunout se do dalšího patra a tam tohle opakovat v mnohem těžším a vražednějším kalibru, dokud si nesplníte svůj životní sen.
I když průchod hrou může připomínat již zmiňovaný Doom, tak vzhledem k obtížnosti nepřátel a zpracování boje bude herní styl místy připomínat Hotline Miami. Vejdete do místnosti a během sekundy se strhne mela, kdy musíte hned zhodnotit, jaký nepřítel je pro vás v aktuální chvíli nebezpečný a postupně všechny zlikvidovat arzenálem zbraní, které si postupně zpřístupňujete. Ze zabitého nepřítele můžete posbírat malé množství životů a v celém tomhle barevném chaotickém tanečku – kombinovaný bunny hopem a dashem – nebudete sledovat jen nepřátele prskající okolo na stěny, ale hlavně ukazatel životů, který klesá nechutně rychle, stejně jako ukazatel nábojů. Těch je ve hře tak málo, že jste nuceni kombinovat střílení se šikovnými útoky na blízku, které jsou mnohdy pro nepřátele smrtící. Místnosti jsou opravdu jen místnosti než arény jako v podobných hrách. Takže nějaké utíkaní dokola a odchytávaní si osamocených nepřátel v boji nehrozí.
Vše musíte vyřešit hned, bez pochyb a nejlépe s chladnou hlavou. A to jsou důvody, proč jeden úsek budete muset dělat mnohokrát, než se dostanete dál, kde se budete snažit stále excelovat, aby vás to nevrátilo o několik snažení zpět. A pokud si říkáte, že tenhle problém vyřeší quick-save, tak ne. K ukládaní pozic zde fungují vysílače, které musíte napřed získat, abyste je mohli použít, a je jich opravdu málo. Může se vám stát, že na 20minutové kolo budete mít tyto úložné možnosti třeba jen dvě. Takže často budete soupeřit s otázkou, zda vysílač pro uložení dát, či nedát. A asi si představíte, jak jsme se cítili, když jsme po dlouhém souboji vyšli z místnosti, neuložili si pozici, abychom nevypotřebovali save, a pak umřeli. No... padlo pár sprostých slov. Tyhle kombinace nejsou ale na škodu, protože z každého kola dělají opravdu výzvu.
Bohužel některé místnosti a místa nejsou úplně uzpůsobené na to, abyste se pohybovali rychle a mnoho koridorů jde vyřešit tak, že do konfliktu ani nevstoupíte, postojíte si na kraji místnosti a pomalu odstřelujete ty nejnebezpečnější nepřátele a na ty slabší si počkáte za rohem. Pokud se dostanete do toho správného momentu, může se vám stát, že aktivujete tlačítko, které za vámi zavře dveře a otevře nové, ovšem docela jednoduše se zavíranými dveřmi dá proskočit zpátky do místnosti, odkud si už neotevřete, protože panel je až za dveřmi. A bohužel se nám něco podobného stalo i se skříněmi, které jdou otevřít a zavřít pouze zvenku. A než se zavřou, v pohodě do nich ještě stihnete skočit, takže se hra promění v simulátor šikanovaného amerického dítěte, dokud nenačtete poslední záchytný bod.
Hra je ovšem v early accessu a tohle nejsou věci, které se správnou podporou nedokáží vývojáři opravit. A i když v předběžném přístupu je zatím jen osm nepřátel, tak úroveň výzev se přes ně dostat, nám ani nedala znát, jak málo jich je. Předběžný přístup zatím sčítá sedm levelů první epizody, což je tak na zhruba tříhodinovou výzvu. Možná i déle, pokud plánujete najít všechny tajné místnosti v každém kole. Zbraní si vyzkoušíte zatím šest, ale na to, že se píše rok 3796, tak zbraně jsou nemastné neslané. Epizody jsou plánované do budoucna tři. Takže až vyladí některé neduhy ve hře, Viscerafest by pro milovíky old-fashion stříleček měla být uložena v hledáčku. PROTOŽE ATHENS SI TEN DIAMANTOVÝ PRSTEN ZASLOUŽÍ!
Přečtěte si také: Na Steamu vypukl letní výprodej na nové i starší hry