Páteční potvrzení vývoje nového Grand Theft Auto ze strany Rockstar Games nejspíš překvapilo jen ty, kteří doteď žili v jiné sluneční soustavě (protože enormní prodeje GTA V naznačují, že musí svou kopii vlastnit i každý mimozemšťan od Merkuru až po Pluto). Šlo zkrátka v první řadě o formalitu, jakkoliv se doteď mohlo zdát, že se budoucnost série ponese jen ve znamení dalších a dalších aktualizací pro GTA Online a vydávání GTA 5 na další a další generace konzolí.

Není to přitom tak dávno, co se čile spekulovalo o snahách Rockstaru spáchat něco nového se značkou Bully. Původní hry, kterou můžeme s nadsázkou označit za Grand Theft Auto ve školním prostředí, jsme se ve verzi pro PS2 koneckonců dočkali už v roce 2006, přičemž o dva roky později následovaly verze pro PC a první Xbox a v roce 2016 došlo také na port na mobilní zařízení. Plnohodnotného pokračování jsme se však nikdy nedočkali, přestože má Bully poměrně kultovní status, a někteří by se možná mohli začít obávat toho, že práce na novém GTA jakoukoliv vidinu na pokračování příběhu Jimmyho Hopkinse opět zmaří.

Vývojáři z Rockstar Games koneckonců v minulosti nezřídka působili dojmem, že studio dělá v jeden čas jen na jediné hře, přestože tomu tak ve skutečnosti vždy nebylo. A nemá tomu tak být ani teď, jak tvrdí Tom Henderson. V posledních měsících čím dál aktivnější insider, který se už neomezuje jen na hry od EA a Activisionu, v odpovědi na dotaz fanouška prohlásil, že v souvislosti s Bully se stále něco děje. Henderson totiž patří mezi ty, kteří se dříve o budoucnosti značky vyjadřovali.

Henderson bohužel věc blíže nespecifikoval, takže si musíme vystačit jen s prohlášením, že i když Rockstar nyní aktivně pracuje na novém Grand Theft Auto, neznamená to, že nemá prostor na nic jiného. A že plány na další využití značky Bully nejsou v koši. Nadále tak můžeme pouze spekulovat, čeho bychom se mohli dočkat. S ohledem na průšvih jménem Grand Theft Auto: The Trilogy - Definitive Edition bychom však měli raději doufat, že půjde o plnohodnotný druhý díl a ne o remaster originálu. Vždy je koneckonců lepší pracovat na něčem novém než jen oprašovat staré klasiky a spoléhat v první řadě na nostalgii, přičemž pokusy o remastery tří legendárních dílů GTA dokázaly, že i to prosté oprašování může skončit katastrofou.