Roblox se už dlouho řadí mezi nejoblíbenější hry na světě. Za téměř patnáct let své existence má miliony fanoušků a množství tvůrců vyrábějící nový a mnohdy zajímavý obsah v podobě nejrůznějších miniher.

Základna hráčů se neustále rozrůstá a přibývají noví hráči. Svědčí o tom informace, že Roblox dosahuje 42,1 milionu aktivních uživatelů denně. Za první čtvrtletí letošního roku dosáhla hra také solidních příjmů. Roblox vydělal 387 milionů dolarů. Příjmy i denní aktivní uživatelé meziročně výrazně vzrostly, přičemž příjmy vzrostly o 140 % oproti 1. čtvrtletí 2020 a počet aktivních uživatelů o 37 %.

Přečtěte si také: Bezplatné Core na Unreal Enginu konkuruje Robloxu

Popularita Robloxu prudce roste od března/marce 2020, kdy po celém světě začaly platit omezení způsobené pandemií covid-19. Společnost Roblox byla nedávno oceněna na 35 miliard dolarů. Nadále ale nevytváří zisk, v 1. čtvrtletí 2021 prodělala 134 milionů dolarů. Generální ředitel je optimistický s ohledem na budoucnost, nyní totiž firma investuje peníze do vylepšování základní technologie hry.

Toto vylepšení by mohlo přitáhnout nové hráče a umožnit tvůrcům z řad fanoušků vytvářet zajímavější projekty ve světě Robloxu. Téměř 800 autorů v Robloxu na svých hrách vydělává více než 30 000 dolarů ročně. Jeden uživatel v průměru utratí 15,48 dolarů, což v prvním čtvrtletí vyneslo 1,6 miliardy dolarů.

Není divu, že autoři pravděpodobně nejpopulárnější hry na Robloxu se rozhodli založit nové studio s cílem vytvořit v budoucnu další tituly. Adopt Me! bylo na Robloxu spuštěno v roce 2017 a každý měsíc hru navštíví téměř 60 milionů unikátních hráčů. Její tvůrci se dali dohromady pod názvem Team Adopt Me a Dreamcraft. Nyní zakládají studio Uplift Games a mají v plánu pracovat na nových aktualizací pro Adopt Me! a mezitím se věnovat dalším věcem.

Není ale jisté, zda půjde o další hru pro Robloxu, může se jednat o samostatně vydaný titul, například na Steamu nebo Epic Games Store.

Roblox je dostupný na platformách PC, Xbox, iOS a Android. Nedávno společnost Roblox prohlásila, že Roblox není hra, ale interaktivní zážitek.

„Termín zážitek je v souladu s tím, jak se vyvíjí naše terminologie, aby odrážela realizaci metaversa. Roblox je online komunita, kde lidé mohou společně dělat věci ve virtuálních světech. V průběhu let jsme tyto světy začali označovat jako zážitky, protože nejlépe představují širokou škálu působivých 3D lokací, které si lidé mohou užít ve skupině se svými přáteli,“ poznamenal mluvčí Robloxu v rozhovoru pro The Verge.