Shuhei Yoshida, bývalý šéf PlayStationu, se v rozhovoru pro Kinda Funny Games podělil o svůj pohled na kritiku remasterů a PC portů od Sony. Podle něj fanoušci a média často nerozumí tomu, jak tyto projekty přispívají k vývoji nových her.

Yoshida uvedl, že remastery a porty na PC jsou důležitou součástí strategie PlayStationu. „Vývoj remasterů a portů je mnohem levnější a zároveň přináší dodatečné příjmy. Tyto finance pak umožňují investovat do velkých singleplayerových her, které jsou nyní extrémně nákladné na výrobu,“ vysvětlil Yoshida.

Zdůraznil také, že na remasterech pracují specializované týmy (Sony kvůli tomu koupila Nixxes Software), takže nevznikají na úkor vývoje nových titulů. Podle něj tyto projekty pomáhají rozšiřovat hráčskou základnu, zejména na počítačích, a přitom zůstává zachován důraz na kvalitu a inovace v exkluzivních hrách pro PlayStation.

Yoshida zároveň vyjádřil přesvědčení, že Sony neplánuje opustit výrobu konzolí nebo se místo vlastního hardwaru zaměřit na jiný. Přesto přiznal, že přijetí PC jako platformy pro PlayStation hry je klíčové pro budoucí růst.

Yoshida by osobně neriskoval investici do her zaměřených výhradně na live service, protože věří ve význam singleplayerových zážitků, které jsou pro PlayStation klíčové.

V rozhovoru se také zmínil o možném remasteru Bloodborne a druhém díle. V obou případech je míč na straně šéfa studia FromSoftware. Sony ho nechce obejít, ale Hidetaki Miyazaki je velice zaneprázdněn a navzdory tomu, že Bloodborne miluje, tak na něj nemá teď čas. Současně si přeje, aby na něm nikdo jiný nepracoval. PlayStation má jeho přání respektovat.