Remake Final Fantasy VII byl oznámen už v roce 2015 v rámci E3, tedy nyní se bavíme o nějakých 3 letech, kdy fanoušci skákali do stropu a úrazovost hlav v nemocnicích byla procentuálně vyšší než obvykle. Od daného ročníku slavné výstavy Sony remake nedovezlo na žádnou další akci, což logicky nejde ruku v ruce se spokojeností fanoušků. Je tak možné, že oznámení vývoje bylo oznámeno příliš brzo. Minimálně to si myslí ředitel vývoje Tetsuya Nomura. 

Podle Nomury je to špatně zejména pro fanoušky, kteří čekají na každou byť sebemenší zmínku typu "Ano, děláme na tom". Nomura pro italský server Multiplayer sdělil své pocity, které mu říkají, že oznámení přišlo příliš brzo. "I v průmyslu se už o tom začalo mluvit, tudíž jsme se rozhodli to netajit a oficiálně představit," popsal tehdejší situaci Nomura. 

Uklidnění fanoušků by mohlo přijít s faktem, že vývoj Final Fantasy VII: Remake a Kingdom Hearts 3 je navzájem souběžný. Remake se tak nenachází v plenkách, jak by si někdo mohl myslet. Kingdom Hearts 3 bylo oznámeno už v roce 2013 (a teprve letos obdrželo datum vydání, který je stanoven na konec ledna), což je podle Nomury také špatně, opětovně kvůli fanouškům. "Kdy oznámit hru, to je vždy těžká otázka. Na nás fanoušci tlačili, přestože jsme nic oznámené neměli. Lidé na informace čekají, ať už je hra oznámená či nikoliv."

Square Enix podle Nomury oznamuje hry dříve z toho důvodu, aby se zabránilo únikům informací.