Když nám byla poprvé oznámena nová hra od Valve, nikdo asi nečekal karetní hru pod názvem Artifact. Hra se dočkala nenávisti ze strany komunity s dojmem, že bude nejspíše kopií Hearthstonu zasazenou do světa Doty 2. To jsme ještě ale nevěděli, že za konceptem hry stojí Richard Garfield, designer hry Magic: The Gathering.

Z prvních informací víme, že místo jedné herní desky (lajny) budeme hrát rovnou na třech, v balíčku budeme mít 40 karet a 5 hrdinů, které si budeme moct postavit na jednotlivé lajny. Na každé se budou spawnovat „creepové“(slabé jednotky), které nebudeme moct ovládat, vždy budou útočit na kartu před sebou. Každá lajna bude mít svoji vlastní manu (začínající na třech a zvyšující se každé kolo o jednu), nicméně pomocí many jedné lajny budeme moct vykládat karty na druhé. Víme také, že se ve hře bude nacházet jakýsi obchod, ve kterém si budeme moct nakupovat vybavení pro současný duel, podobně jako v Dotě. Průměr trvání hry by měl být kolem 30 minut, čas se však může lišit podle znalosti karet.

Hra vypadá komplexně a náročněji, než například Hearthstone. Mohla by mu tak tvořit dobrou konkurenci. Je tu však háček. Jak sám Gabe Newell prohlásil, chce se vyhnout Pay To Win systému, proto hra nebude Free To Play, bude v ní však komunitní obchod, podobně jako v hrách Dota 2 a CS:GO, což by v případě špatného designu sbírání karet mohlo hře způsobit velké problémy. Jaký na to máte názor?