Zdroj: Rockstar Games
Magazín · Novinky · v pondělí 29. 9. 2025 09:08
Proč nikdy nevznikl Bully 2 od Rockstaru? Dan Houser vysvětluje důvody zrušení
Když se řekne Rockstar Games, tak si vybavíme zejména Grand Theft Auto a Red Dead Redemption. Tohle známé studio ale za svou dlouhou historii pracovalo také na dalších značkách, které kvůli úspěchu dvou jmenovaných musely ustoupit do pozadí. Jednou z nich je hra Bully z roku 2006. O pokračování nevšední akční adventury z internátní školy se mluvilo opakovaně, ale nikdy jsme si Bully 2 nemohli zahrát. Nyní se k důvodům vyjádřil spoluzakladatel Rockstaru Dan Houser.
Houser na L.A. Comic Conu v rozhovoru pro IGN uvedl, že hlavní problém spočíval v nedostatku lidských zdrojů ve vedení a kreativním týmu. „Když máte malý počet vedoucích vývojářů a tvůrčího vedení, prostě nemůžete dělat všechny projekty, které byste chtěli,“ vysvětlil.
Podle dřívějších výpovědí bývalých zaměstnanců Rockstar New England byl Bully 2 ve vývoji zhruba 12 až 18 měsíců, než byl v roce 2009 zrušen. Studio stihlo vytvořit hratelný prototyp, ale projekt byl odložen, protože se Rockstar tehdy soustředil na jiné velké tituly – Max Payne 3 a první Red Dead Redemption. Mnozí vývojáři Bully 2 byli převedeni právě na ně.
Plány na pokračování přitom zněly ambiciózně: hráči by mohli vstoupit do každé budovy ve hře a užívat si detailní interakce s prostředím. Některé technologie z prototypu se nakonec přece jen využily, například dynamické rozbíjení skla nebo systém, kdy NPC postavy pamatují chování hráče. Ten se naplno projevil až o mnoho let později v Red Dead Redemption 2.
Dobrou zprávou je, že Bully 2 není mrtvý. Podle Housera nápad v Rockstaru stále žije a dříve či později se k němu vrátí. Otázkou je, kdy k tomu dojde. V současné době se vše točí kolem očekávaného Grand Theft Auto VI. A potom se pravděpodobně pozornost přesune k Red Dead Redemption 3. Vždyť druhý díl tohoto westernového opusu prodal více než 77 milionů kopií.
Dan Houser Rockstar v roce 2020 opustil a založil vlastní společnost Absurd Ventures. Překvapivě se potýká s podobnými problémy jako tehdy v Rockstaru. „Děláme dva projekty s relativně malým týmem a je to opravdu náročné. Neustále řešíme, jak udržet oba ve vývoji současně,“ přiznal. Jedním z těchto projektů je (nepřekvapivě) akční adventura zasazená do otevřeného světa.