Včera Microsoft propustil 1 900 lidí a zrušil tajemnou survival hru od Blizzardu, která měla být novou značkou tvůrců Diabla od Overwatche v roce 2016. Dnes se dozvídáme, že projekt měl velké problémy.

Práce na ambiciózním survivalu začaly v roce 2017. K oznámení došlo v lednu 2022 a vývoj byl v plném proudu pod vedením Dana Haye, bývalého výkonného producenta Far Cry Primal a kreativního ředitele Far Cry 5. Zavést nás měl do nového a nebezpečného světa, kde jsme měli bojovat o přežití.

Agentuře Bloomberg se podařilo zjistil několik detailů ze zákulisí. Prototyp hry byl vytvořen v Unreal Enginu od Epic Games. Později Blizzard přešel na vlastní engine původně určený pro mobilní tituly. Částečně to mělo být z toho důvodu, aby vývojáři mohli vytvářet mapy podporující až 100 hráčů. Pokrok s interním enginem však nešel podle plánu. Tvůrci měli po akvizici Microsoftem doufat v možnost vrátit se k Unreal Enginu. To se nestalo.

„Jakkoli je přijímání těchto rozhodnutí obtížné, experimentování a riskování patří k historii Blizzardu a k jejímu tvůrčímu procesu,“ uvedl mluvčí Blizzardu Andrew Reynolds. „Nápady se dostávají do dalších her nebo se v některých případech stávají hrami vlastními. Začít něco úplně nového patří v herní branži k tomu nejtěžšímu a my jsme nesmírně vděční všem talentovaným lidem, kteří projekt podpořili,“ dodal.

Dohady panují ohledně toho, co se stalo s lidmi pracujícími na tomto survivalu. Jedna z tvůrkyň vizuálních efektů na Twitteru napsala, že celý survival tým byl propuštěn. To je v rozporu s tím, co včera uvedl Matt Booty. Šéf herních studií Microsoftu řekl toto:

„Dnešní kroky se týkají více týmů ve společnosti Blizzard, včetně vývojových týmů, organizací sdílených služeb a firemních funkcí. V rámci tohoto zaměření Blizzard ruší vývoj svého survival projekt a část lidí, kteří na něm pracují, přesune k jednomu z několika nových slibných projektů, které má Blizzard v rané fázi vývoje.“

Propuštění ze survival týmu potvrdilo více lidí. Například Matt London, bývalý zástupce příběhového ředitele hry, hlavní koncepční umělec Marby Kwong, designér Ates Bayrak, hlavní softwarový inženýr Renato Iwashima, herní programátor Michael Dale, technický umělec postav Matheus Lima, VFX umělkyně Rachel Quitevis, producentka Megan Embree, která v Blizzard pracovala 13 let, nebo game director Craig Amai.

Pojďme si ještě říct více o tom, co měl survival nabídnout. V létě 2022 se zmiňovalo kódové označení Odyssey a podobnost s Everwildem od studia Rare, které spadá pod Xbox Game Studios. Artworky naznačovaly pohádkovou atmosféru, což jeden leaker potvrdil s tím, že hra klade důraz také na budování základny a obchodování. Hráči měli mít možnost vařit lektvary a ve svých obchodech je prodávat ostatním. Boj měl být založen mj. na luku na magii a ohrožovat vás měli jakési stroje spojené s alchymií.