Ivan Kubal ze studia Dire Badger nás informoval o aktuálním stavu připravovaného akčního RPG Vranygrai, které je zasazeno do Velkomoravské říše.

Na podzim tohoto roku by měla být dokončena první kapitola hry, tedy přibližně 20 % obsahu a herního světa. To bude důležitý milník ve vývoji. V současné době je implementováno přibližně 60 % herních systémů. U této příležitosti přináší nové video.

Titul v květnu tohoto roku získal dvě ocenění: první trofej si odnesl z Game Pitch Arena a druhou z polských Digital Dragons. „Obě ceny jsou pro mě velkou ctí a motivací do další práce. Obzvlášť pak ta z Digital Dragons byla obrovským překvapením,“ říká Ivan Kubál, autor hry.

Game Pitch Arena se konala 8. května v rámci festivalu Anifilm Liberec 2024, kde Ivan Kubál představil svůj projekt před odbornou porotou. Spolu s Vranygrai se prezentace zúčastnilo dalších třináct vybraných projektů.

O dva týdny později, 20. až 21. května, na konferenci Digital Dragons v polském Krakově obdrželo Vranygrai Activision Special Prize za ambiciózní hry vytvořené sólovými vývojáři v konkurenci 226 přihlášených projektů. Hra byla prezentována v rámci českého národního stánku organizovaného Asociací českých herních vývojářů – GDACZ. Na akci bylo vůbec poprvé uvedeno gameplay video Vranygrai.

„Po obdržení této ceny jsem se rozhodl prezentovanou ukázku využít a sdílet gameplay i veřejně, abych nastínil, jak hra postupuje. Sestříhal jsem tedy jednu část mise z rozpracovaného Vertical Slice do krátkého teaseru s názvem Road to Vertical Slice,“ dodává Ivan Kubál. Na tuto část se nyní můžete podívat ve videu.

Kubál v současné době hledá vydavatele nebo jiné finanční příležitosti, aby mohly být pro hru vytvořeny například nové modely postav i exteriéru, hudba a také rozšířen vývojářský tým. Mimo příležitostný drobný outsourcing modelů a přísun textů od scenáristky zůstává totiž autor zatím na projektu jako jediný vývojář.

„Podpora od vydavatele by výrazně přispěla k růstu a úspěchu hry Vranygrai. Pokud by se podařilo najít financování do podzimu, byla by šance vydat hru do konce příštího roku,“ uzavírá autor.