Magazín · Novinky · v pátek 11. 7. 2025 13:17
Právní bouře může šeredně ovlivnit Subnauticu 2. Zakladatelé Unknown Worlds podali žalobu na Krafton
- Sponzor pořadu jsou kupony Steam od Herní-kupony.cz
Situace okolo pokračování oceňované podmořské akce Subnautica se dál komplikuje. Po interním zemětřesení ve studiu Unknown Worlds, které vyústilo ve vyhazov zakladatelů včetně ředitele Teda Gilla, spoluzakladatele Maxe McGuirea a režiséra Charlieho Clevelanda, přichází nová a velmi ostrá kapitola – žaloba na korejskou vydavatelskou společnost Krafton.
Podle bývalých vedoucích vývojářů byl projekt Subnautica 2 připraven na spuštění v předběžném přístupu už letos, ale Krafton měl záměrně posunout vydání až na rok 2026, a to kvůli snaze vyhnout se vyplacení bonusu až 250 milionů dolarů, který byl navázán na milníky dosažené do konce roku 2025. Tato částka měla doplnit už tak vysokou cenu 500 milionů dolarů, za kterou Krafton studio v minulosti odkoupil.
Krafton tato obvinění odmítá a tvrdí, že hra jednoduše není připravená na early access. Důvodem odvolání zakladatelů mělo být podle společnosti nezvládnuté řízení projektu, neplnění cílů a značné zpoždění ve vývoji.
Na oficiálním blogu bylo uvedeno, že zpětná vazba od hráčů během uzavřeného testování sice celkově potvrdila správný směr vývoje, ale zároveň upozornila na několik slabin, které si žádají úpravy. Vývojáři se proto rozhodli dát si více času a reagovat na připomínky dřív, než se hra otevře širší veřejnosti.
Zakladatelé však nesouhlasí. Ve veřejné výzvě oznámili, že na Krafton podávají žalobu, a připojili i ostré prohlášení: „Žalovat miliardovou firmu veřejně a bolestivě rozhodně nebylo naším snem. Ale tahle věc musí být vyřešena. Subnautica je naším životním dílem a nikdy bychom ho neopustili dobrovolně. Stejně tak jsme nikdy neopustili tým, který do něj vložil srdce.“
Cleveland rovněž odmítl tvrzení, že by jim šlo jen o peníze: „Já, Max ani Ted jsme nikdy neusilovali o to si vše nechat pro sebe. To, co jsme vydělali, jsme vždy sdíleli s týmem, a tak to bude i do budoucna.“ Podle něj si tým sdílení příjmů a bonusů zaslouží za veškerou úžasnou práci, kterou odvedli, aby Subnautica vznikla.
Detail k označené hře
