V létě letošního roku si řada nezávislých vývojářů stěžovala na Sony. Vztahy mezi PlayStationem a indie světem měly být přerušeny. V Sony se soustředili pouze na blockbusterové tituly. Napjatá situace se má ale od té doby zlepšovat a PlayStation se snaží napravit vztahy.

Americký server IGN informoval, že ačkoli Sony v této věci neučinila žádné veřejné prohlášení, tak přijala určitá opatření, jejichž pozitivní účinky jsou již patrné. Novinář se dostal k dokumentu s výsledky globálního průzkumu mezi partnery PlayStationu v roce 2021.

V tomto dokumentu se Sony zavázala, že procesy nebudou tolik složité. V rámci toho má dojít ke zlepšení komunikačních kanálů, vyjasnění, na koho se mají vydavatelé obracet se svými dotazy, a zajištění dostatečně podrobných informací o svých činnostech, aby se partneři mohli rozhodovat.

Za druhé Sony slíbila, že všem svým aktivním vydavatelům a vývojářským partnerům poskytne přístup k lepším analytickým údajům o prodeji, zapojení a propagaci her. V souvislosti s tím má dojít k lepšímu vyhledávání her, respektive k tomu, aby hráči na PlayStation Store snadněji našli zajímavé nezávislé tituly. S tím souvisí i prezentace nezávislých projektů.

Za třetí hodlá Sony modernizovat svůj soubor nástrojů a zlepšit svůj systém ticketingu, dokumentaci a zákaznický servis pro partnery.

Několik vývojářů potvrdilo, že nová pravidla už začala fungovat a vykazují pozitivní výsledky. Jeden z dotázaných uvedl, že dříve některé požadavky na podporu trvaly devět měsíců, zatímco nyní je dotaz uzavřen v průměru po pěti dnech. Většinu problémů se ale podaří vyřešit do 24 až 48 hodin.

Tvůrci her by chtěli ještě vyřešit jednu věc. Překážkou pro snadnější práci se Sony je systém propagace a slev. Do něho se nemohou vývojáři jen tak zapojit, ale musejí dostat pozvánku od PlayStationu.