Sony má za sebou dobré první čtvrtletí finančního roku 2024. V období mezi 1. 4. a 30. 6. se prodalo 2,4 milionu konzolí PlayStation 5. To je sice méně než 3,3 milionu prodaných kusů v prvním čtvrtletí loňského roku, ale menší zájem se očekával. Navzdory tomu bylo celkově do celého světa distribuováno už 61,7 milionu kusů PS5.

Úspěch hlásí segment Games & Network Services. Tržby v této divizi, kam spadá i PlayStation, meziročně vzrostly o 12 % a provozní zisk se meziročně zvýšil o 32 % z 335 milionů dolarů na 443 milionů dolarů.

Růst je připisován vlivu inflace a zahraničních směnných kurzů. Sony si pochvaluje prodeje vlastních her a růst služeb, zejména PlayStation Plus. Prodeje hardwaru se sice snížily, ale to Sony očekávala.

Co se prodeje her týče, tak v 1. čtvrtletí 2024 bylo prodáno 53,6 milionu kusů oproti 56,5 milionům kopií ve stejném období loňského roku. 80 % z toho tvoří digitální verze. Zbývajících 20 % fyzické verze. V roce 2023 to bylo 70 % pro digitální verze.

Analytici si všímají, že velkou slabinou Sony je prodej hardwaru. Meziroční pokles není překvapivý, přesto je ale poměrně výrazný. Navíc společnosti nadále chybí vlastní velké hry. Mezitím se ve velkém spekuluje o příchodu výkonnějšího modelu, takzvané PlayStation 5 Pro.

Podle všeho se nedá moc očekávat, že akční plošinovka Astro Bot zvýší zájem o PS5. To samé nedokáže LEGO Horizon Adventures (vyjde i na PC a Nintendo Switch) a Until Dawn Remake (PS5 a PC). Naopak prodeje mohou nakopnout EA Sports FC 25, Call of Duty: Black Ops 6 a Assassin's Creed Shadows. To jsou tradičně silné tituly na konzolích PlayStation. U fotbalu od Electronic Arts se očekává výhodný bundle s PS5 a ovladačem. Otázkou je, co s prodeji Black Ops 6 na PS5 udělá zařazení hry do Game Passu pro PC a konzole Xbox.

Problémem Sony je nadále více než 50 milionů hráčů na PS4, kteří nepřešli na PS5. Rozhodnou se koncem letošního roku, nebo počkají na velké tituly od PlayStation Studios, které jsou očekávány až v příštím roce? To naznačí další finanční shrnutí. Ale dle všeho těmto hráčům stačí současné hry, jako jsou Fortnite, Roblox nebo Call of Duty, co jsou stále dostupné na PS4. I když rozdíly mezi generacemi jsou stále větší.