Letošním vítězem Black Friday je PlayStation 5. Kombinace masivních slev a stále silné značky přinesla Sony výsledky, které konkurenci nechaly daleko za sebou.

Podle nejnovějších dat z analytické společnosti Circana zažila konzole PS5 dominantní Black Friday na americkém trhu. Během klíčového prodejního týdne si PS5 připsala téměř polovinu všech hardwarových prodejů. Na druhém místě skončilo Nintendo Switch 2, ale překvapení se odehrálo na bronzové pozici. Namísto Xboxu, který se obvykle umisťuje na třetím místě, se letos na druhém místě umístila konzole NEX Playground se 14 % prodejů.

Nejhranější hrou v USA (dle počtu uživatelů) byl tradičně Fortnite, následovaný sérií Call of Duty. Navzdory kontroverzím okolo Black Ops 7 se tento titul stal v listopadu nejprodávanější hrou na PlayStation Store. Jiný obrázek se však ukázal na platformě Steam, kde v žebříčku vedl ARC Raiders, těsně následovaný Battlefieldem 6. Black Ops 7 se přitom na platformě Valve nevešel ani do TOP 15 nejprodávanějších her.

PS5 se na Black Friday dařilo také ve Velké Británii a v Evropě. Tay PS5 tvořila až 62 % všech prodaných konzolí během Black Friday týdne. Druhé skončilo Nintendo Switch 2 s 23 %, zatímco Xbox Series X/S se musel spokojit s pouhými 10 %. Poslední místo připadlo původnímu Switchi, který už táhl jen zbylých 5 %.

Analytické společnosti NielsenIQ a GSD uvádějí, že celý konzolový segment rostl meziročně o 14 %. Samotný hardware pak zaznamenal 7% nárůst. Je zřejmé, že za velkou částí stojí právě Sony. Japonská společnost klasický model PS5 zlevnila v průměru o 21 %, digitální variantu dokonce o 34 % a PS5 Pro se prodávala za historicky nejnižší cenu. V českých obchodech se cena PS5 Digital Edition dostala pod devět tisíc korun.

Nintendo naproti tomu slevilo Switch 2 jen minimálně — průměrně o tři procenta. Switch 2 má vše ještě před sebou. Hráči čekají na nové hry přímo od Nintenda. Ani Microsoft se do slev příliš nehnal a Xbox zlevnil v průměru jen o 8 %. Navíc u něj je už dlouhodobě problém se zásobami, nemluvě o tom, že Xbox Series X během Black Friday stál více než PS5 Pro.

Zajímavý je pohled také na nejprodávanější hry v Evropě. První místo si vybojoval fotbal EA Sports FC 26. Na druhém místě skončilo open-world RPG Hogwarts Legacy z roku 2023 a na třetím novinka Call of Duty: Black Ops 7.

Nejprodávanější hry v Evropě za týden končící 30. 11.

  1. EA Sports FC 26 (EA)
  2. Hogwarts Legacy (Warner Bros)
  3. Call of Duty: Black Ops 7 (Activision)
  4. Battlefield 6 (EA)
  5. Red Dead Redemption 2 (Rockstar)
  6. It Takes Two (EA)
  7. Grand Theft Auto V (Rockstar)
  8. Pokémon Legends: Z-A (Nintendo)*
  9. NBA 2K26 (2K Games)
  10. F1 25

Nejprodávanější hry v Evropě dle tržeb za týden končící 30. 11.

  1. EA Sports FC 26 (EA)
  2. Call of Duty: Black Ops 7 (Activision)
  3. Battlefield 6 (EA)
  4. Pokémon Legends: Z-A (Nintendo)*
  5. NBA 2K26 (2K Games)
  6. F1 25 (EA)
  7. Ghost of Yotei (Sony)
  8. Hogwarts Legacy (Warner Bros)
  9. Spider-Man 2 (Sony)
  10. Super Mario Galaxy 1 + 2 (Nintendo)*

*Digitální verze nejsou započítány.

Statistiky prodejů her zahrnují fyzické i digitální prodeje videoher v Austrálii, Rakousku, Belgii, Dánsku, Finsku, Francii, Francouzské Guyaně, Francouzské Polynésii, Německu, Guadeloupe, Itálii, Martiniku, Nizozemsku, Nové Kaledonii, Novém Zélandu, Norsku, Polsku, Portugalsku, Réunionu, Rusku, Španělsku, Švédsku, Švýcarsku a Spojeném království.

Data pokrývají prodej fyzických i digitálních her od těchto společností: Activision Blizzard, Bandai Namco, Capcom, CI Games, Crystal Dynamics, Disney Interactive, Eidos, Electronic Arts, Gameforge, IO Interactive, Konami, Marvelous, Microsoft, Milestone, MyGames, Nacon, Plaion, Saber Interactive, Sega, Sony, Square Enix, Supermassive Games, Take-Two, Tencent, Ubisoft, UsTwo, Warner Bros, Wizards of the Coast a Zenimax Media.