Magazín · Novinky · v pátek 8. 11. 2019 14:14
PlayStation 5 je dostupnější platformou pro vývojáře
Sony se připravuje na příchod nové generace PlayStationu a podniká nelehké kroky s cílem, aby PS5 byla ještě úspěšnější konzolí. Z toho důvodu probíhají změny ve spolupráci jednotlivých celosvětových poboček v souvislosti s marketingem a včera byl do křesla šéfa Worldwide Studios jmenován generální ředitel a spoluzakladatele Guerrilla Games. Hermen Hulst se stal bossem všech 14 interních vývojových týmů PlayStationu, zatímco Shuhei Yoshida opustil tuto pozici, aby se staral o práci s nezávislými týmy, které chtějí vydat své hry pro konzole PlayStation. O tom všem jsme psali včera v našem článku. Dnes přichází další zajímavost.
Jim Ryan, generální ředitel PlayStationu, v rozhovoru s GamesIndustry uvedl, že jejich hlavním úkolem je přenést komunitu z PlayStationu 4 na PlayStation 5 v měřítku a tempem, kterého ještě nikdy nedosáhli. Ryan se ohlédl a řekl, že prodat 100 milionů kusů je nepochybně pozoruhodný úspěch pro každou konzoli, kterého už dříve jednou dosáhli.
„U PS4 jsme odvedli dobrou práci a s exkluzivním obsahem jsme si vedli dobře. Důležitým aspektem je komunita, kterou jsme vytvořili. Jde o hráče, kteří jsou připojeni k síti, a jsou zapojeni a nadšeni takovou mírou, kterou jsme u předchozích generací neviděli. Když v roce 2020 vydáme novou generaci, jedním z našich úkolů - pravděpodobně náš hlavní úkol - bude vzít tuhle komunitu z PlayStationu 4 na PlayStation 5 v takovém měřítku a tempu, jakého jsme nikdy předtím nedosáhli,“ konstatoval Ryan pro GamesIndustry.
Od vývojářů a vydavatelů navíc Ryan slyšel chválu na rychlý vývoj a dostupnost platformy, s čímž měla Sony zejména u PS3 špatné zkušenosti. Konzole byla sice výkonná, ale současně s extrémně komplikovanou architekturou. U PS4 se Sony stejné chyby nedopustila a vsadila na přístupnější architekturu. U PS5 je strategie stejná a podle ohlasů se Sony podařilo přístupnost zdokonalit. Vývojáři a vydavatelé si pochvalují jednoduchost, s jakou jsou schopni rozběhnout kód/hru na PS5.
V neposlední řadě Ryan odhalil, že Sony stále hledá nová studia, která by koupila. „Nakupování studií je nyní velmi nákladné. Jsme velmi opatrní, koho zvažujeme a s kým mluvíme,“ dodal generální ředitel PlayStationu.
PlayStation 5 vyjde koncem příštího roku.