Magazín · Novinky · ve středu 29. 1. 2020 17:13
Phil Spencer dává u Xboxu Series X přednost plynulému hernímu zážitku před rozlišením
U současné generace Xboxu jsme viděli a hráli celou řadu pěkně zpracovaných her. Pomalu ale nastává čas na změnu. Nová generace konzolí od Microsoftu a Sony slibuje spoustu nových možností. Phil Spencer, šéf Xboxu, v nedávném rozhovoru prohlásil, že s Xboxem Series X dávají vývojářům do rukou nový hardware a nebudou je omezovat v tom, jak se ho rozhodnou využít. Spencer doufá, že si zvolí lepší herní zážitek pro hráče, tedy frekvenci snímků za sekundu před více pixely na obrazovce.
„Nikdy jsme se nesnažili omezit to, čeho se programátoři snaží dosáhnout na naší platformě - ať už to bylo 60 snímků za sekundu na Xboxu 360, nebo rozlišení 4K a 60 snímků na Xboxu One X,“ prohlásil Spencer pro server Stevivor. Podle jeho slov už hry na Xboxu One X vypadají úžasně a vždy je možné, aby vypadaly ještě lépe.
„Když jsme se dívali do budoucnosti, tak herní zážitek je rozhodně něco, na co jsme se chtěli zaměřit, nejen hodit více pixelů na obrazovku,“ podotkl šéf Xboxu. Jinými slovy Microsoft chce u Xboxu Series X hráčům přinést lepší herní zážitek, který souvisí se stabilnější frekvencí snímků za sekundu, případně s více snímky. V obou případech se bavíme o plynulejším zážitku z hraní. U současné generace se standardem stalo 30fps - u některých her to bylo i méně. U nadcházející generace by to mohlo být 60fps. Dle mnohých názorů mají obě nové konzole umožnit spustit hry v rozlišení 4K při 60 snímcích, což by bylo skvělé.
Sami vývojáři jednotlivých her si ale musejí určit, na co chtějí výkon nového hardwaru využít. U některých to může být detailnější grafika, zatímco jiní dají přednost právě snímkům za sekundu. Uvidíme, jak se rozhodnou týmy v rámci divize Xbox Game Studios. Nejlepší by bylo, kdyby hráčům dala každá hra na vybranou, zda chce hezčí grafiku, nebo plynulejší zážitek, případně více snímků (například 30 nebo 60 fps).
Spencer dodává, že u současných konzolí jsou vývojáři omezováni slabým procesorem ve srovnání s možnostmi grafického čipu. Tato chyba by měla být u Xboxu Series X napravena.
Na papíře by měl Xbox Series X zvládat rozlišení 8K a 120fps. O 120 snímcích nedávno mluvil i zástupce Moon Studios v souvislosti s Ori and the Will of the Wisps. Nám se ale 120fps na konzoli v současné době zdá jako sci-fi. Na druhou stranu by to ale u menších, méně náročných titulů mohlo fungovat. Otázkou také je, zda 8K je myšleno jako nativní rozlišení nebo upscale. Pravděpodobnější nám přijde právě roztáhnutí obrazu, což už dělá Xbox One (S i X) a PS4 (základní i Pro).
Xbox Series X vyjde koncem letošního roku. Cena zatím oznámena nebyla. První hrou bude střílečka Halo Infinite, dostupná bude i ve verzích pro Xbox One a Windows 10.