Další obětí propouštění se stalo Payload Studios. Podle generálního ředitele Russa Clarkeho muselo firmu opustit zhruba 25 procent zaměstnanců.

Snažili jsme se tomu vyhnout a nebudu předstírat, že se nám všechno povedlo, posledních několika let, ale bohužel, posledních pár let je herní trh velmi náročný a nejeví se, že by se to mělo zlepšovat,“ píše Clarke v příspěvku na LinkedIn. Indie studiím jako Payload prý nezbývá nic jiného, než aby každá hra měla úspěch, což není tak jednoduché.

Payload Studio vydalo dvojici her TerraTech a Terratech Worlds. A zatímco prvně jmenovaná má na Steamu velmi kladné hodnocení, z nedávných recenzí dokonce extrémně kladné“ její pokračování už má od hráčů pouze smíšené recenze. V obou případech jde o sci-fi sandboxy, jejichž jádro stojí na stavění bojových vozidel a stanic.

Payload bude pokračovat a odrazí se od dna, pevně tomu věřím. Ale je to těžká cesta, a ještě dlouhou chvíli těžká zůstane. TerraTech a TerraTech Worlds budou dále udržovány a vyvíjeny bez přerušení,“ slibuje Clarke. Děkuje komunitě hráčů a všem vývojářům, kteří na hře už nepracují. Plánuje zveřejnit seznam všech postihnutých, ve snaze co nejrychleji jim nalézt jinou práci. Studio mělo údajně 48 zaměstnanců, bavíme se tedy o zhruba 12 lidech.

Letos bylo v herních studiích propuštěno už přes 11 a půl tisíce zaměstnanců. Nedávno jsme psali například o velkém propouštění v Bungie nebo v Humble Games, kde údajně o místo přišli úplně všichni pracovníci.