V pondělí začala nová kapitola PlayStationu. Do křesla generálního ředitele Sony Interactive Entertainment (SIE) usedl Hiroki Totoki, který nahradil Jima Ryana. Méně populární šéf herní divize japonské korporace se po pěti letech ve funkci rozhodl odejít do důchodu. Na jeho úspěchy i neúspěchy jsme se podívali zde.

Totoki má před sebou perné měsíce. Zůstává prezidentem, provozním a finančním ředitelem Sony Group Corporation. Společně s předsedou představenstva a generálním ředitelem Sony Group Corporation Kenichirem Yoshidou chce definovat další kapitolu budoucnosti PlayStationu a najít nového generálního ředitele SIE.

Krátce před svým odchodem se Ryan rozpovídal v oficiálním podcastu PlayStationu. Dozvěděli jsme se od něj o úspěchu PS2. Doposud se uváděly prodeje 155 milionů. Ryan tento údaj aktualizoval a potvrdil, že se prodalo 160 milionů kusů PlayStationu 2. Tím se konzole z roku 2000 stala nejúspěšnější videoherní konzolí na světě s velkým náskokem. S výsledkem 154,02 milionu je na druhém místě handheld Nintendo DS a třetí je Switch, který brzy překoná 140 milionů.

PLAYSTATION 5 MŮŽE BÝT NEJÚSPĚŠNĚJŠÍ KONZOLÍ SONY

Ryan věří v úspěch PlayStationu 5. Myslí si, že to může být nejúspěšnější konzole v historii Sony.

„Řekl bych, že jsme v současné době na vrcholu. PlayStation 5 je na dobré cestě stát se naší nejúspěšnější konzolí v historii, a to v mnoha ohledech. Myslím, že hry a zážitky, které PlayStation Studios přinášejí, jsou nejlepší, jaké jsme kdy viděli,“ uvedl v podcastu Ryan. Dnes už bývalý prezident PlayStationu je hrdý na to, jaké hry jeho týmy vytvořily.

„Počet her, které jsme dosud vydali na PS5, v této fázi cyklu výrazně převyšuje vše, co jsme kdy udělali. A vzhledem ke všem investicím, které jsme do studií vložili, a akvizicím, které jsme provedli, se bude tento vývoj jen zrychlovat a nabalovat jako sněhová koule. Jsme v silné pozici a myslím, že budoucnost vypadá skvěle,“ dodal. Podle svých slov zanechává PlayStation v rukou silného vedoucího týmu vynikajících osobností.

Jaký bude PlayStation v budoucnosti, tak to už dříve naznačil Hiroki Totoki, který navštívil jednotlivé týmy PlayStation Studios. Dočasný šéf chce agresivně zlepšit ziskovou marži. To může mimo jiné zahrnovat vydávání více her na počítače, i za cenu menšího rozestupu mezi verzí pro PS5. Důležité je také hledat úspornější vývojové postupy, které zahrnují lepší harmonogram vývoje a využívání peněz.

„V minulosti jsme na našich konzolích vydávali first-party tituly. Bylo to za účelem zpopularizovat konzole PlayStation. To je pravda, ale je v tom synergie, takže pokud máte silný first-party obsah – nejen na naší konzoli, ale také na jiných platformách, jako je PC – vaše vlastní [hra] se může rozrůst na více platforem, a to může pomoci zlepšit zisk, takže to je další věc, na které chceme aktivně pracovat,“ řekl Hiroki Totoki.

Totoki občas zapomíná zmiňovat konkrétní platformu, ale nic nenasvědčuje tomu, že by Sony plánovala nějaký svůj titul vydat na jinou konzoli. Spíše se bude postupně krátit rozestup mezi verzí pro PS5 a PC, zatímco některé hry (zejména ty live service, jako Helldivers 2) budou vycházet současně na obě platformy. Další takovou hrou bude remake Until Dawn.