Rozsáhlá restrukturalizace Embracer Group nově dopadla na Eidos Montreal. Švédská videoherní a mediální holdingová společnost po přibližně dvou letech ve vývoji zrušila nový Deus Ex. Současně došlo v kanadském studiu k blíže neurčenému propouštění. Ti, co v týmu zůstanou, tak se podle zdrojů agentury Bloomberg zaměří na originální franšízu. O té se neoficiálně mluvilo loni v souvislosti s inzerátem zmiňujícím kooperaci, levelování, vylepšování, crafting a Unreal Engine 5.

Vypadá to tedy, že tento projekt dostal přednost před novým Deus Ex. Můžeme se pouze domnívat z jakého důvodu se zdá Embraceru perspektivnější. Možná je po finanční stránce méně náročný. Každopádně, Embracer už dříve varovala, že bude rušit zejména dosud neoznámené projekty. Nikoho ale jistě nenapadlo, že kosa dopadne zrovna na Deus Ex. Posledním velkým dílem Deus Ex tak zůstává Mankind Divided z roku 2016 a Eidos Montreal nemá klid ani pod novým majitelem. Když už to vypadalo, že si na rozdíl od Square Enix polepší.

Později propouštění potvrdilo studio Eidos Montreal. O práci přišlo 97 lidí zahrnující vývoj, administrativu a podpůrné služby. V roce 2022 měla firma nějakých 480 zaměstnanců, takže mohla po dokončení Marvel's Guardians of the Galaxy (2021) pracovat na dvou projektech.

„Globální ekonomický kontext, výzvy našeho odvětví a komplexní restrukturalizace oznámená společností Embracer Group nakonec ovlivnily naše studio. V těchto těžkých časech je naší prioritou blaho našeho týmu a neustálý závazek vytvářet hry, které si hráči budou moci užít v blízké budoucnosti,“ dodává Eidos Montreal v prohlášení.

Embracer Group oznámila rozsáhlou restrukturalizaci v loňského roce poté, co se nepodařilo dotáhnout do zdárného konce obchod za 2 miliardy dolarů se saúdskoarabskou společností Savvy Games Group. V roce 2023 společnost propustila více než 900 lidí po celém světě a zavřela studia Volition (Saints Row) a Free Radical Design (TimeSplitters). Propouští se dotklo například Crystal Dynamics (Tomb Raider), New World Interactive, 3D Realms, Slipgate Ironworks nebo německého studia Fishlabs. Letos byla propuštěna drtivá většina zaměstnanců studia Lost Boys Interactive, které spadá pod divizi Gearbox Entertainment a podílelo se na komiksové střílečce Tiny Tina's Wonderlands od Gearboxu i Diablu 4 od Blizzardu.

Nejistota nově panuje kolem německého studia Piranha Bytes. Autoři sérií Gothic, Risen a Elex potvrdili boj o přežití. Dle všeho si hledají nového partnera, který by je financoval.