O novém BioShocku se mluví už víc než deset let, ale kromě neurčitých příslibů jsme zatím neviděli ani jediný trailer. Místo toho jsme četli spekulace o problematickém vývoji, odchodech klíčových lidí a změnách. Někteří se obávali zrušení celého projektu. To teď zástupci Take-Two Interactive striktně odmítli. Nový BioShock je nadále ve vývoji a výsledný titul má splnit všechna očekávání.

Před investory to tvrdil prezident Take-Two Karl Slatoff. Podle něj se situace ve studiu Cloud Chamber, které má hru na starosti, po loňských otřesech stabilizovala. Restrukturalizace a odchod více než osmdesáti zaměstnanců sice projekt zbrzdily, ale vedení teď věří, že hra je na dobré cestě. Na vývoj navíc nově dohlíží Rod Fergusson, známý veterán, který se dříve podílel na sériích Gears of War a Diablo. Dokonce krátce působil v Irrational Games v době dokončování BioShocku Infinite.

„BioShock je pro nás klíčová značka. Je to jedna z našich největších franšíz. Máme velká očekávání a věříme, že tato kapitola posune sérii o úroveň výš,“ uvedl Slatoff. „Provedli jsme několik organizačních změn, ale výsledek bude stát za to – chceme přinést hru, která nejen naplní, ale překročí očekávání hráčů.“

Zní to optimisticky, ale není tajemstvím, že tak dlouhá vývojová doba bývá v herním průmyslu spíš varovným signálem než zárukou kvality. Přesto fanoušci doufají, že BioShock 4 nakonec nabídne něco, co opět otřese herní scénou, tak jako kdysi první díl se svým podmořským Rapture nebo Infinite s městem v oblacích. Kam se podíváme tentokrát, to oficiálně nevíme.

Nebude to ale jednoduché. Z projektu je nadobro pryč Ken Levine, duchovní otec celé série. Ten momentálně pracuje na vlastní hře Judas, která podle prvních dojmů působí jako duchovní nástupce BioShocku. A tak se možná brzy dočkáme dvojího návratu – jednoho oficiálního a druhého duchovního. Tady nesmíme zapomenout ještě na Clockwork Revolution. Autoři Wasteland 3 ze studia inXile Entertainment nás totiž ve svém novém titulu zvou do světa Avalon, fascinujícího steampunkového města, které žije na pomezí elegance viktoriánské éry a technologického šílenství.

Z technického hlediska bude BioShock postavený na Unreal Enginu 5. V plánech vydavatele se titul neobjevuje před rokem 2029, takže se dá očekávat, že vyjde až pro PS6 a novou generaci Xboxu.