Zdroj: 2K Games
Magazín · Novinky · v úterý 19. 8. 2025 19:01
BioShock 4 čekají zásadní změny. Do vedení přichází bývalý šéf série Diablo
Vývoj čtvrtého dílu BioShocku se otřásá v základech. Podle interní komunikace se vydavatelská společnost 2K rozhodla zásadně přepracovat některé klíčové prvky hratelnosti. Tyto změny si bohužel vyžádaly i zmenšení týmu – část zaměstnanců studia Cloud Chamber tak musela odejít.
Do čela vývoje zároveň nastupuje zkušený herní veterán Rod Fergusson, který ještě donedávna vedl značku Diablo u Blizzardu. Podle šéfa 2K Davida Ismailera má Fergusson pomoci BioShocku znovu získat lesk a posunout sérii na novou úroveň.
„Jsme spokojeni se základy hry, ale některé aspekty vyžadují přepracování, aby odpovídaly tomu, co fanoušci od BioShocku očekávají,“ napsal Ismailer ve zprávě zaměstnancům. Stejně před časem mluvil šéf Take-Two, mateřské společnosti 2K.
Ismailer dodal, že zmenšení týmu má dát projektu více času a tvůrčí svobody, aby mohl vyrůst v nejlepší díl celé série.
Rod Fergusson má s BioShockem zkušenosti, krátce působil v Irrational Games v době dokončování BioShocku Infinite. Také byl v The Coalition (Gears of War). Do Blizzardu nastoupil v únoru 2020.
„Někteří z vás to už tušili – vracím se do 2K, abych vedl sérii, která pro mě hodně znamená, jako nový šéf franšízy BioShock. Povedu studio Cloud Chamber a budu dohlížet na vývoj nového BioShocku, stejně jako na další rozšíření značky, například chystaný film na Netflixu,“ uvedl Fergusson.
„I když se už v následujících týdnech těším, až naplno začnu, uvědomuji si, že restrukturalizace studia je pro tým náročným obdobím. Jsem nesmírně vděčný za dosavadní práci a jsem odhodlaný vytvořit BioShock, na který budeme hrdí a který si hráči zamilují. Teď mě čeká lavina onboardingu a těším se, že se s vámi brzy podělím o další novinky.“
Za hlavní problém se podle novináře Jasona Schreiera považovala především narativní stránka hry. Ta měla u vedení vyvolávat pochybnosti, zda dokáže naplnit vysoká očekávání, která se s BioShockem pojí. Fergussonova dlouholetá zkušenost s řízením velkých značek má být proto klíčovým faktorem, který vývoj nasměruje správným směrem.
2K v prohlášení zdůraznilo, že přes nepříjemné změny zůstává jeho závazek vůči sérii pevný. BioShock je podle nich jednou z nejmilovanějších značek a cílem je nabídnout hráčům titul, který překoná vše, co dosud tato slavná sága nabídla.