Nový BioShock je ještě daleko a možná o něm zítra nad ránem na The Game Awards 2022 ani neuslyšíme. Popravdě bych se tomu nedivil, protože ještě není hotov ani scénář. Dalo by se říct, že je v plenkách. Soudím dle oznámení Liz Albl.

Scenáristka Far Cry 4 (a jeho Valley of the Yetis DLC), Far Cry 5, Watch Dogs Legion, Ghost of Tsushima a nevydané hry Wonder Woman od Monolith Productions převzala odpovědnost za děj nového BioShocku. Albl se touto novinkou pochlubila na Twitteru, kde psala o splněném snu.

Nový BioShock vzniká ve studiu Cloud Chamber, tým je složen zejména z veteránů předchozích dílů BioShocku. Návrat oblíbené série byl oznámen již v roce 2019. Tehdy společnost Take-Two uvedla, že do vydání zbývá několik let.

Co se ale týče zasazení, tak oficiálně víme pouze o nespecifikovaném otevřeném světě a využití Unreal Enginu 5. V inzerátech se zmiňoval poutavý příběh zaměřený na postavy s rozmanitostí v každé fázi hry, nový systém chování umělé inteligence a lineární hlavní příběh doplněný o poutavé vedlejší úkoly.

To spekulace jsou detailnější a mj. se mluvilo o fiktivním antarktickém městě Borealis, přičemž příběh se má odehrávat v 60. letech 20. století. Jiné domněnky zase uváděly dvě radikálně odlišná města. V údajném interním dokumentu bylo první město popisováno jako svobodné a prosperující, zatímco druhé má být izolované, nachází ve v podzemí a ovládá ho diktátor. První je tedy určeno pro bohatou třídu, druhé je pro odpad společnosti.

Nicméně, obsazení narativní šéfky dává vzpomenout na zprávu ze začátku letošního roku. V únoru se psalo o problémech při vývoji BioShocku, z Cloud Chamber mělo prý odejít zhruba 40 zaměstnanců. Tým měli opustit na vlastní žádost, ale hra neměla procházet žádným vývojovým peklem, situace byla tehdy označovaná za mírnou restrukturaci.

Doufejme, že vše dobře dopadne. Dlouhé čekání na BioShock si mezitím budeme moci zkraje nového roku zkrátit u atmosférické akce Atomic Heart.