Tvůrci populárních multiplayerových her v dnešní době zcela běžně pracují s modelem sezón, které na pravidelné bázi přináší nový obsah a změny, aby měli hráči stále důvod se vracet k hraní (a utrácet za novinky). A pak je tu studio Valve, které tento model aplikuje na Counter-Strike: Global Offensive tak nějak kdy se mu zrovna zachce. Proto tu jako blesk z čistého nebe máme po několikaměsíční přestávce v pořadí jedenáctou operaci, nazvanou Operation Riptide.

V určitých ohledech funguje Riptide podobně jako předešlé operace. Za 12,75 euro si můžete zakoupit vstupenku, která se vylepšuje hraním a která umožňuje získávat hvězdy plněním speciálních misí. Hvězdy lze poté vyměňovat za kosmetické odměny. Mezi nimi tentokrát najdeme čtyři kolekce skinů zbraní, krabici pro Operaci Riptide, dvě tematické kolekce samolepek a tematické nášivky. Dost možná nejzajímavější jsou však nové skiny postav, potažmo agentů, mezi nimiž najdeme dva staré teroristické známé. Agenti Elite Crew | Mr. Mulik a Guerrilla Warfare: Crasswater The Forgotten totiž náramně připomínají modely teroristů, které si můžete pamatovat již z Counter-Strike 1.6 a z prakticky libovolné inkarnace nesmrtelné multiplayerové střílečky.

Riptide však ve srovnání s předešlými operacemi přináší i určité změny. Kupříkladu došlo na nové typy misí, bohužel se ale aktuálně zdá, že tentokrát se budeme muset obejít bez příběhových kooperativních misí pro dva hráče, odehrávajících se na speciálních mapách. Hvězdy lze tedy získávat hraním tradičních zápasů na standardních mapách, díky novým typům misí však může hrát roli třeba vaše rychlost, hromadění výbavy nebo plnění specifických úkolů a aktivit.

Kromě nových typů misí došlo také na další možnosti, jak hrát klasické herní módy. V nenáročném režimu na mapách s rukojmími mohou protiteroristické jednotky využívat balistický štít (Riot Shield), kompetitivní zápasy jsou nyní k dispozici i v krátké verzi a navíc tu máme dvě odlišné varianty módu Deathmatch. V režimu Free-for-All Deathmatch jsou i vaši spoluhráči nepřátelé, zatímco klasický Team Deathmatch není o ničem jiném než o snaze získat jako tým 100 zabití. Aby toho nebylo málo, ve většině herních módů lze nově odhodit granáty, aby je mohli sebrat a použít spoluhráči, M4A1-S udílí větší poškození v oblasti těla, Deagle je naopak v tomto směru o něco slabší a dvojí pistole Dual Elites byly zlevněny na 300 dolarů. Tvůrci také zrychlili mód Demolition, v režimu Arms Race upravili posloupnost získávaných zbraní a provedli menší změny na mapách Dust2, Inferno a Ancient.

Jako obvykle operaci doprovází několik nových komunitních map. Basalt a Insertion II najdete v kompetitivní, nenáročné a Deathmatch nabídce, mód Bratr ve zbrani (Wingman) lze nově hrát i na mapách Ravine a Extraction a pak tu máme battle royale mód Zóna smrti (Danger Zone), který obohatila mapa nazvaná jednoduše County. Vlastníci vstupenky pro operaci Riptide navíc mohou vstoupit do zápasu s využitím soukromého vyhledávání, které umožňuje partě přátel rozjet soukromé Premier zápasy na oficiálních serverech Valve. Ty mohou odstartovat také skupiny na Steamu.

Operace Riptide potvrdá 16 týdnů, během nichž se zpřístupní další mise. Jako vždy platí, že plnění misí i hraní na nově přidaných komunitních mapách je umožněno všem majitelům Counter-Strike: Global Offensive, tedy i těm, kteří si nekoupí vstupenku nové operace. Jen je v takovém případě nutné rozloučit se s možností získávat přímo ve hře čerstvé kosmetické odměny. Dá se však očekávat, že nové předměty budou k dostání i na komunitním trhu na Steamu. Otázka, zda je bude možné koupit od hráčů za rozumné a odpovídající ceny, už je ale samozřejmě jiná věc.