S blížícím se příchodem nových konzolích je hlavním tématem vylepšení grafické kvality her díky podpoře technologie sledování paprsků v reálném čase. Ray-tracing se má postarat o lepší zpracování globálního osvětlení. Animátora Uncharted, The Last of Us, Mass Effectu a Assassin's Creed ale zaujala jiná věc. Prostřednictvím nové technologie přidané do Unreal Enginu 4 prezentuje mnohem lepší fyziků vlasů. Vše v reálném čase.

Jonathan Cooper novou fyziku vlasů demonstroval na svém osobním twitterovém účtu skrz gif. K vytvoření této animace využil Unreal Engine 4 verze 4.24, který je dostupný od prosince/decembra minulého roku. Kdyby měla postava tvář a místo černého pozadí bylo detailně vytvořené prostředí, možná by si mnozí ukázku spletli s videem se skutečnou ženou.

Novinka od Epicu má podle vývojářů umožnit vykreslit stovky tisíc fotorealistický vlasů a chlupů v reálném čase. Sám Cooper si přeje, aby mu nová generace konzolí umožnila hrát si takto s vlasy a vytvořit tyto úchvatné animace.

„Těším se, až se něco takového objeví v bojových hrách. Obvykle jsou prvními hrami, které prezentují postavy nové generace, protože se na obrazovce najednou zobrazují jen dvě postavy,“ napsal Cooper. „Jen si představte, že Kenovy vlasy ve Street Fighteru budou vypadat takto,“ dodal animátor.

V současné době je těžké odhadnout, zda nová generace konzolí zvládne takto zpracovat vlasy/chlupy a třeba srst zvířat.

Z nedávného průzkumu mezi evropskými hráči vyplývá, že od PlayStationu 5 a Xboxu Series X očekávají především velké vizuální zlepšení ve srovnání se současnými konzolemi. Snad vývojáři nebudou bláznit, nebudou se zbytečně snažit o 8K a zaměří se na plynulé a bezproblémové hraní s pěkně zpracovanou grafikou.