Microsoft na příští rok chystá nové uživatelské rozhraní domovské obrazovky konzolí Xbox. Dnes se díky videu od Toma Warrena z The Verge můžeme detailně podívat, co máme od této změny očekávat.

První ohlasy na změny jsou velmi smíšené. Společnost se snaží více tlačit předplatné a podle některých vypadá nový styl jako obří reklama na Xbox Game Pass.

Hlavní dominantou domovské obrazovky je šest velkých obrázků zobrazující hry, nebo aplikace, které jste nedávno otevřeli. Dříve byl velký obrázek určen jen pro poslední otevřenou hru/aplikaci.

Na dalším řádku najdeme zástupce vašich her a aplikací, Microsoft Store, Achievementy a několik reklamních slotů. Ve videu jde o „přichází do Game Passu“ a Mount & Blade 2. O řádek níže jsou zobrazeny poslední hry, které byly do Game Passu přidány.

Až pod touto reklamou jsou oblíbené aplikace a hry, které si můžete připnout. Přitom v současné době nelze s rozhraním hýbat a měnit pořadí jednotlivých kategorií. Což je zároveň největší chyba celé domovské obrazovky.

Pokud půjdete ještě níže, najdete nejlepší hry zdarma nebo nejoblíbenější hry v Game Passu. Ano, opět předplatné. A dokonce jeden řádek věnovaný speciálně Call of Duty: Modern Warfare 2.

„Tato domovská obrazovka opravdu působí jako obří reklama na Xbox Game Pass, a to se mi moc nelíbí,“ dodal Warren.

MICROSOFT ZKLAMÁN POČTEM PŘEDPLATITELŮ?

Za rozhodnutím Microsoftu inzerovat více Xbox Game Pass v nové domovské obrazovce konzole může být skutečnost, že druhý fiskální rok po sobě konzolová varianta předplatného ve srovnání s PC verzí bledne a je za očekáváním společnosti.

Microsoft do června letošního roku očekával meziroční nárůst Game Passu o přibližně 73 %. Služba ale zaznamenala nárůst o pouhých 28 %. Přesto je Game Pass ziskový a tvoří přibližně 15 % příjmů firmy z divize obsahu a služeb Xboxu.

„Na konzolích jsme zaznamenali zpomalení růstu, hlavně proto, že v určitém okamžiku jsme na konzolích oslovili všechny [hráče, pozn. redakce], kteří si chtějí službu předplatit,“ uvědomuje si Phil Spencer s tím, že PC Game Pass meziročně narostl o 159 % předplatitelů a hry přes Xbox Cloud Gaming streamovalo více než 20 milionů lidí, začátkem roku to bylo 10 milionů. Více jsme napsali zde.

Z tohoto pohledu dává smysl viditelně připomínat hráčům, co vše si v rámci Game Passu mohou na konzoli zahrát. Tak uvidíme, jak v příštím roce bude vypadat finální verze nové domovské obrazovky Xboxu.