Magazín · Novinky · ve čtvrtek 11. 3. 2021 09:30
Neúspěšný projekt Epicu ožívá. Fanoušci mění Paragon v Predecessor
Pamatujete si Paragon od Epic Games? Multiplayerové online souboje v arénách z roku 2016 hráče nezaujaly, nedokázaly si udržet větší komunitu a tvůrci úspěšného Fortnite v roce 2018 titul pohřbili a vypnuli servery.
Pro několik fanoušků to bylo hluboké zklamání. Někteří z nich se nevzdali a využili assety, které Epic v létě 2018 zpřístupnil, a začali pracovat na vlastní verzi Paragonu. Jedním z nich byl Robbie Singh, influencer, kterého při streamech Paragonu sledovalo 50 tisíc lidí.
V lednu minulého roku Singh s dalšími dvěma fanoušky založil Omeda Studios a začali vytvářet Paragon pod novým názvem Predecessor. Tým v současné době tvoří dvanáct lidí a na předělávce pracují s požehnáním Epicu. Firma není do projektu přímo zapojena, investovala ale do Omeda Studios assety v hodnotě 20 milionů dolarů. Ty mohou využít i jiní, například tým Metabuff, jenž pracuje na titulu pod jménem Core.
„Byl jsem bombardován lidmi z mé komunity na YouTube a Twitteru, protože vypnutí Paragonu v našich srdcích zanechalo prázdnotu. Byli jsme opravdu naštváni, že si tuhle hru nemůžeme zahrát s našimi přáteli. Když vydali assety, rozhodli jsme se, že se pokusíme znovu vytvořit ten pocit, který nám dal Paragon,“ řekl Singh v rozhovoru pro Venturebeat.
Poté Omeda získala 2,2 milionu dolarů, což londýnskému studiu zajistilo dostatečné finance, aby mohlo pokračovat ve vývoji. Koncem letošního roku má Predecessor dorazit do předběžného přístupu na Steamu a finální verze bude vydána v roce 2022 na Steamu a Epic Games Store.
Robbie Singh je přesvědčen, že neúspěšné tituly mají často oddanou komunitu. U Paragonu je ale výhodou, že byl postaven na Unreal Enginu, technologii, s kterou pracuje mnoho poloprofesionálů. Mnohem obtížnější by to bylo v případě Anthemu. Pokud by společnost Electronic Arts zpřístupnila assety a zdrojový kód, tak práce je mnohem složitější. Anthem totiž pohání Frostbite engine a byl vytvořen pomocí proprietárních nástrojů. Ty nikdo nezná.
Tak uvidíme, zda se Omeda Studios podaří vdechnout druhý život neúspěšné MOBA hře od Epic Games, která měla konkurovat League of Legends.