Magazín · Novinky · v pondělí 8. 6. 2020 10:18
Nedůvěra japonských šéfů zlomila studiu Capcom Vancouver vaz. Zrušeno bylo mnoho nadějných projektů, včetně Dino Crisis
Vývoj videoher je dlouhý, komplikovaný proces. Je dost běžné, že hry jsou často zrušeny a nikdy nevyjdou. Děje se to především u nových značek, které jsou nákladné na vývoj a představují pro vydavatele velké riziko. To je případ několika projektů kanadského studia Capcomu, které bylo v září roku 2018 zavřeno. Vývojářům zlomila vaz nedůvěra japonských šéfů.
Studio Capcom Vancouver (dříve Blue Castle Games) se do roku 2017 soustředilo výhradně na sérii Dead Rising. Před třemi lety přišlo s mobilním Puzzle Fighter a před propuštěním zkoušelo hned několik projektů, které nedostaly od vedení z Japonska zelenou. Prostřednictvím YouTube kanálu DidYouKnowGaming vyplavalo na povrch, že ve Vancouveru snažili nejen o zbrusu nové značky, ale také o nové díly Dino Crisis, Resident Evil, Mega Man, a dokonce i Onimusha.
Většina projektů byla zrušena po pár měsících práce. Nejdál se dostal projekt s kódovým označením Brazil. Mělo jít o sci-fi střílečku s důrazem na správu zdrojů a přežití. Říká se, že hra měla pomalé tempo, ale v některých ohledech se podobala sérii Dead Rising.
Dalším velkým projektem byl New Frontier, sci-fi, které tvůrci popisovali jako Destiny před Destiny (hra byla ve vývoji dříve než Destiny od Bungie), s větším důrazem na průzkum vesmíru a starověké mimozemské technologie. Jednalo se o akční RPG v otevřeném světě, ve kterém by hráč prozkoumával planety a objevoval starodávnou mimozemskou technologii. Projekt byl ve vývoji zhruba šest měsíců, na konci roku 2013 ho Capcom zrušil s tím, že je vývoj moc nákladný.
Třetí pokus o novou značku dostal zelenou a šlo o paranormální střílečku zasazenou do Ameriky v 70. letech 20. století. Zajímavé na ní bylo to, že byla založena na plošinovce Ghosts'N Goblins od Capcomu.
V jeden moment se ve Vancouvery pokusili oživit sérii Dino Crisis, kterou si fanoušci mnoho let přejí, ale japonský Capcom několikaměsíční práci zrušil. To samé Resident Evil X, znovuzrození série Onimusha a bohužel i side-scrolling Mega Mana. Capcom Vancouver tedy neměl nic než Dead Rising, ovšem vývoj posledního čtvrtého dílu (vyšel v roce 2016) byl dost problematický a neprospělo mu, že současně byl ve vývoji i Dead Rising 5.
Plánem bylo udělat pátý díl na Unreal Enginu 4 (předešlé díly běžely na Capcom Forge enginu) s tím, že půjde o menší titul zasazený mezi dvojkou a trojkou. Hráči měli mít možnost hrát ve dvou kooperaci za Chucka a Katie Greene. Během několika let se ale rozsah změnil na hru s otevřeným světem ve stylu Ubisoftu a poté se vrátil ke stylu připomínající spíše Dark Souls. Pak Capcomu došla trpělivost, rozhodl se snížit své ztráty a kanceláře ve Vancouveru po obrovském propouštění zavřel.