Studio EA DICE oznámením nového Battlefieldu u mnohých lidí vyvolalo vlnu emocí, dobrých i špatných. Trailer na tuto hru se nevyhnul kontroverzi. Spousta hráčů z celého světa vyjádřila nesouhlas s kroky jejích vývojářů a začala používat hashtag #NotMyBattlefield. Jaký pro to měli důvod?

Hráčům se nelíbil především trailer, jenž byl vydán ještě před E3 a který ukázal několik nových poznatků o hře. Celá vzniklá kontroverze se vlastně týká historické přesnosti hry. Battlefield je známý tím, že v porovnání s dalšími hrami na stejné téma bývá historicky přesnější a u dřívějších dílů DICE hlásalo, že se o jistou historickou přesnost i snaží. Proto z nového traileru bylo dost lidí rozčarováno.

První diskutovaný problém u Battlefieldu V je customizace postav. Vývojáři chtějí hráčům dopřát větší možnosti, co se týče úpravy jejich vlastní herní postavy. Nově si tedy budeme moci upravovat vzhled postav od hlavy až k patě a naší kreativitě neuniknou ani zbraně a vozidla. To se některým hráčům nepozdává, protože hra tím může ztratit správnou válečnou atmosféru druhé světové války. Co přesně nám vývojáři dovolí, se ještě neví. Víme však, že se tyto doplňky budou dát koupit pomocí herní měny, nebo budeme moci použít mikrotransakce.

O dost větší pozdvižení však vyvolala jednak přítomnost britské vojákyně v první linii a jednak celkový počet žen v traileru. Mnoha hráčům přišla téměř až absurdní představa, že by ve hře zasazené do druhé světové války měli hrát za ženu, která má jednu ruku umělou. Reakce vývojářů na sebe nenechala dlouho čekat a Patrick Söderlund, Chief Design Officer v EA, v rozhovoru pro Gamasutru řekl: „Tohle jsou lidi, kteří o tom nic neví – zaprvé netuší, že ženy v druhé světové válce bojovaly a zadruhé je to videohra. My si za tím rozhodnutím budeme stát a ti, kterým se to nelíbí, mají dvě možnosti – Přijměte to, nebo si tu hru nekupujte.

Myslím, že je dobré podotknout, že dle historických záznamů ženy opravdu byly součástí druhé světové války. Co se týče jejich postavení, to se různilo podle jednotlivých armád. V některých se běžně účastnily bitev, v jiných zastávaly zásobovací a další podpůrné funkce. Rozzlobeným hráčům zase přihrává fakt, že ve válce byla jasná početní převaha mužů.

Napište nám do komentářů, co si o této kauze myslíte Vy. Přijde vám, že snaha vývojářů dělat hry tak, aby byly politicky korektní vůči všem, je někdy přehnaná? A myslíte, že by Vám ve hře kolemjedoucí růžový tank zkazil zážitek z akce?