Magazín · Novinky · v pátek 18. 8. 2017 17:03
Na Kickstarteru se objevilo další středověké RPG bez magie a draků
Crowdfunding v posledních letech zažívá obrovský boom. Ať už se jedná o jednorázovou, nebo dlouhodobou finanční podporu tvůrců, umožňuje vytvářet projekty, které by jinak nevznikly. A 14. srpna se na Kickstarteru jeden ambiciózní projekt objevil. Exzore: The Rising by se dalo popsat jako kříženec Kingdom Come: Deliverance a Assassin’s Creed s prvky fantasy. Jedná se o středověké akční RPG v otevřeném světě bez draků a magie.
Hlavní hrdina, Damien Clive, byl velitel vojenské jednotky Exzore, kterému se nepodařilo ochránit krále poté, co ho zradil jeden z členů jeho jednotky, Devon Allmand. Jenže Damien se nevzdá a nyní je na něm, aby našel další členy již rozpuštěné jednotky Exzore, získal si náklonnost některé z přítomných frakcí a získal zpět trůn pro právoplatného krále.
Svět Eogaan je dělen na tři hlavní lokace. Nejbohatší oblastí je Grand City of Kymoria (Velké město Kymorie). Obyvatelé Kymorie jsou bohatí a lakomí. Preferují úplatky před bojem a celé město je prolezlé korupcí. S ostatními frakcemi nemají dobré vztahy.
Další region je obýván národem Kroto. Ti podle tradice v bažinách Cighir Morass chrání posvátný strom Oorun, který má být zdrojem veškeré síly lidstva. Dobře ovládají střelné zbraně a naučili se vytvářet a používat lektvary a jedy. Bývají nevrlí, a i mírný nesouhlas s jejich ideologií berou jako podnět k boji.
Ke všem přátelský národ Vynen obývá zasněžená skaliska Qaark Heights. Tito skvělí kováři bývají velice zdatní v boji, ve kterém dle tradice používají válečné palice. Když mají volno, schází se s přáteli v krčmě, pijí, soutěží a hrají spolu hry.
Poslední národ, Cronpheetové, jsou vyhnanci, kteří se usadili ve starých ruinách ukrytých v hustých lesích. Jejich frakce se řídí pravidlem, že bratrstvo je na prvním místě a o všechno se dělí. Vyžívají se v loupení a útočení na kohokoliv, koho potkají. Sami nejsou dobrými bojovníky, a proto je budete nacházet ve skupinách.
U jednotlivých frakcí pak budete v hlavní questové linii získávat něco jako reputaci. Každý úkol bude mít několik řešení. A výběrem toho vašeho si vyberete i frakci, u které si reputaci zvýšíte. Jak jsem už zmínil, naklonit si některý z národů bude důležité pro hlavní dějovou linku.
Zbraní si budeme moci vybrat vlastně jenom dva typy – meče, nebo těžké zbraně (palice, sekery, kladiva). Rozmanitost ale doplní jejich modularita. Pro meče to znamená, že bude k dispozici několik různých jílců a čepelí, každý kus se svými unikátními vlastnostmi, a budeme si moci vyrobit nástroj, jaký nám bude vyhovovat. A stejně by to mělo fungovat i pro ostatní zbraně a brnění.
Zbytek soubojového systému bude doplněn o "gadgety". Těch budete moci mít najednou až šest a budou upravovat styl, jakým bojujete. V podstatě budou utvářet vaše schopnosti. Přidají vám například možnost skákat výše, střílet harpunu nebo šipky, či odhodit soupeře. Hodit se však budou i při prozkoumávání terénu. Prozatím jich vývojáři mají vytvořených 24, ale plánují přidat další. Na cestách vám také pomůže váš věrný pomocník Icarus (orel skalní). Zjistí, kde se nachází nepřátelé, kde jsou truhly s poklady a když bude potřeba, tak i zaútočí.
Vaše postava bude mít 4 různé dovednostní stromy. Warrior stance pro boj s těžkými zbraněmi (palicemi a sekerami). Guardian stance je strom pro boj s meči. Falconer se zaměřuje na schopnosti a dovednosti orla. A Deadly exzore ovlivňuje vaši práci s "gadgety".
Všechna NPC se budou vyvíjet. Respektive jejich postoj k vám by se měl v průběhu hry měnit. Ve hře budou přítomné i "elitní jednotky", nepřátelé, které porazit můžete, ale zabít už ne. A tyto speciální jednotky si zapamatují styl vašeho boje a budou vám příště oponovat blokováním vaší taktiky. Nezbyde vám jiná možnost než průběžně měnit své bojové techniky.
A kdy hra vyjde?
Na Kickstarter stránce hry vývojáři uvádí čtvrté čtvrtletí příštího roku. Ale toto tvrzení musím zpochybnit. Zvláště pokud se jim podaří vybrat dost peněz na motion capture. Pokud se podíváte na video na Kickstarter kampani, animace jsou v něm kostrbaté a AI se zatím nezdá být nijak přehnaně inteligentní. Modularita zbraní také zatím není nijak moc rozvinutá. Pokud to porovnám s Kingdom Come: Deliverance, tak od začátku vývoje uplynulo 5 let a hra by měla vyjít až 13. února. Na Kickstarteru (před 3 lety) KCD slibovalo 3 akty (70+ hodin), ale vzhledem k velikosti studia se to rozhodli snížit. A to ve Warhorse momentálně pracuje přes 80 lidí. Vývojářů Exzore je 14. Čistě na hře dělají zatím 7-9 měsíců a pokud chtějí udělat plnohodnotnou 60+ hodinovou hru, dalších pár let je ještě určitě čeká. Proto, pokud se rozhodnete hru podpořit, radši počítejte s tím, že to do konce příštího roku nestihnou.