Předělat staré RPG tak, aby vyhovovalo i hráčům na cestách, je těžší, než se může zdát. Není tak divu, že dochází k ústupkům, nebo se na druhou stranu přidají nové mechaniky. Někdy bohužel i mikrotransakce, které jsou často odpouštěny, nebo minimálně nejsou brány na tak velkou váhu jako u konzolových a počítačových verzí. Podobný příklad je tomu u Final Fantasy VII: Ever Crisis, který má výborná hodnocení, i když má velký důraz na nejrůznější poplatky a dokupování herní měny, předmětů na vylepšování nebo zbraní a dalšího vybavení. Ale upřímně tahle hra má v základu tolik co nabídnout, že jí to odpustíte. Pokud vám teda bude zrovna fungovat.  

Final Fantasy VII: Ever Crisis je taktická akční hra, která spojuje začátek několika her s označením sedm. Primárně hra nabízí začátek původního příběhu Clouda, Tify, Barreta a Aerith. Pak zde je i část z Crisis Core, kde je hrdinou Zack. Příběhové segmenty projedete velmi rychle, abyste následně svou pozornost věnovali dodatečným tematickým misím, speciálním výzvám a dungeonům. Jde jen o určité odlišení, protože každý typ misí odemyká jiné odměny. Všechny mají ale společný prvek, a tím je hratelnost.  

Přečtěte si také: Final Fantasy VII: Rebirth je excelentní hrou

Se skupinou až tří postav se utkáváte s nepřáteli, kteří vychází designem a útoky primárně z prvního remaku Final Fantasy VII. Jde o taktické souboje, kde si můžete i vybrat, jak moc chcete mít věci pod kontrolou. Můžete ovládat vše, nebo nechat základní útoky na počítači a jen používat speciální útoky. Nebo můžete vše kompletně nechat na umělé inteligenci a jen sledovat celý souboj. Upřímně je druhá varianta nejlepší. Nemusíte ustavičně klikat, ale zároveň máte kontrolu nad speciálními útoky a nad vaším cílem. Pokud tak umělá inteligence prohraje nějaký souboj, můžete se snažit dobrým načasováním vyhrát. Hlavně během toho všeho přepínáte mezi útočným a obranným postojem. Ty ovlivňují primárně základní statistiky. Pokud před nepřátelským útokem zapomenete přepnout postoj na obranný, tak někdy můžete velmi rychle prohrát, takže je důležité myslet i na tohle. Následně Limit Break útok, který se nabíjí postupem boje, můžete nakombinovat s dalšími postavami pro větší poškození.  

Hlavně díky audiovizuálními zpracování si hru budete užívat. Souboje jsou krátké, ale napěchované dobrou hudbou a detailními modely postav. Ale i díky jednoduchému ovládání, které hlavně u těžších soubojů přináší dost taktických prvků, si souboje zamilujete. Jsou skvěle dělané na hraní na cestách, protože i ty nejdelší mise vám zaberou maximálně 10 minut. Dungeony a příběhové mise nabízí i možnost volného pohybu po lineárních úrovních. Jde ale spíše jen o prostor, ve kterém vývojáři přináší menší rozhovory, abyste jednodušeji pochopili příběh. Ale místy je doopravdy zjednodušen na věty, které působí jak od umělé inteligence. Na druhou stranu jsem se tak nejednou zasmál, jak až hloupé nějaké dialogy byly. Přijde mi, že to nejspíše byl účel vývojářů. Každopádně i tyhle příběhové segmenty jsou rozkouskovány do velkého množství misí, aby nepřesáhly již zmíněných 10 minut.  

Jenže zde se dostáváme do kontroverznější části. Mimo příběhové mise narazíte na znatelně silnější nepřátele. Budete tak muset hodně vylepšovat vaše vybavení a zbraně, abyste měli vůbec nějakou šanci. Což je ještě v pohodě. Vaše vybavení se krom zbroje a zbraně skládá i z materií, které dodávají dodatečné pasivní efekty. Hlavně můžete ke zbrani přiřadit jinou, která je sice slabší, ale například odemyká vodní útok. Takže se dají mezi sebou dobře kombinovat. Jenže vylepšování se stává těžším a těžším, protože nejen že vyžaduje více peněz, ale i více dodatečného vybavení, které je velmi vzácné. Chcete zvýšit možnou úroveň vybavení ze 30 na 40? Tak krom zlaťáků přihoďte dvacet jednotek speciální rudy, deset talismanů, dalších deset speciálních beden a vlastně i rudý krystal. Což by se dalo také odpustit. Jenže na každé tohle vylepšení potřebujete trochu jiné předměty. A nečekaně jsou právě tyhle předměty později velmi vzácné. Při jakémkoliv vylepšení vám hra vyhodí okno s informací, že si balíček všeho potřebného vybavení můžete koupit za skutečné peníze. A věřte mi, že pro plynulý průchod hrou to budete „potřebovat“. Pro některé předměty byste jinak grindovali i desítky hodin.

Když už ale grindovat desítky hodin, tak by to taky mělo vypadat dobře, no ne? Přesně to můžeme říct o hraní na mobilním telefonu ASUS ROG Phone 8 Pro. Tenhle herní telefon disponuje 6,8palcovým AMOLED displejem s technologií LTPO, takže každý souboj bude vypadat velmi efektně a pohánět je bude Snapdragon 8 třetí generace s vylepšením řešením chlazení. Tohle zařízení tak uchladí jakkoli dlouhou příběhovou misi a souboj s jakkoli nabušeným vybavením.

Stejně to je i s nákupem vybavení. Některé se vám odemyká klasickým průchodem. Ale pro silnější je potřeba plnit těžké speciální mise, nebo zkrátka zaplatit. Což by sám o sobě nebyl problém, pokud by to nejlepší nebylo zamčeno za komplikovaný nákup. Většina nákupu funguje formou gachy. Koupíte si pouze šanci, že vám předmět padne. Buďto si koupíte jednu „točku“ za 300 krystalů, nebo deset za 3000. Jenže pouze při nákupu deseti získáte šanci na nálepku. Chcete nejsilnější zbraň, potřebujete v časově limitované točce získat šest nálepek. Na outfit dokonce dvanáct nálepek. V průměru ale získáte jednu, maximálně dvě. Během zimní sezóny jsem utratil kolem 15 000 krystalů. V nové velikonoční jsem se dostal až na 20 000. S tím, že většina lidí na Redditu nadává, že se dostali až na 30 000 krystalů. Ty ale během hraní získáváte jen na začátku plněním misí, které později téměř všechny zmizí, čímž se hodně sníží i vaše odměny. Musíte si tak krystaly dokoupit za skutečnou měnu. A teď se podržte. Jedna tahle točka za 3000 krystalů vás vyjde na 500 korun. Jenže samozřejmě hra nabízí jen balíček za 400 nebo 1000 korun. Za celé zkompletování sezónních odměn tak dáte minimálně 6 tisíc korun. Což je doopravdy příšerně hodně. Ale víte, co je na tom nejlepší? Některé sezónní odměny se ukrývají v jiných balíčcích, kde si také jen kupujete šanci na získání nálepky.  

Kdyby vše nebylo tak drahé a krystaly se daly získávat efektivněji, tak to ani tolik neřešíme. Ale tohle je zkrátka moc. Hlavně když se nám často při hraní stávalo, že jsme se do hry ani nedostali. Zkrátka nám vyhodila notifikaci, že se nedá připojit. Což mnohdy trvalo i několik dní. Takže se rozlučte s denními bonusy, které jsou vázány na přihlašování každý den. A hlavně přináší dodatečné potřebné krystaly a předměty na vylepšování.  

Při hraní jsme tak měli hodně hořkosladký pocit. Na jednu stranu jsme si užívali souboje, na stranu druhou jsme se nejednou naštvali nad silným důrazem na mikrotransakce. Pokud sháníte akční hru, kterou si zahrajete párkrát za týden a zároveň pořádně vytěží váš výkonný mobil, tak Ever Crisis je doopravdy skvělá volba. Pokud ale chcete všechny kostýmy či nejlepší vybavení, tak radši zvolte jinou hru.