Herní divize Microsoftu už není jen Xbox. Po akvizici Activisionu Blizzard King se americký gigant začal měnit ve vydavatele, který se nebojí přinést své hry na konkurenční konzole jako je PlayStation a Nintendo Switch.

V duchu toho jde nová reklama, která ukazuje Xbox jako značku přítomnou nejen na konzolích Xbox, ale také na počítačích, v noteboocích, na chytrých telefonech a tabletech, na handheldech ROG Ally, a dokonce i na chytrých televizích Samsung, Amazon Fire TV, Meta Quest a cloudu.

Vše s heslem, abychom si výhody Xboxu mohli užívat na čemkoliv a kdekoliv. I přes tuhle strategii a pokles zájmu o konzole Xbox nehodlá Microsoft přestat s vývojem nových konzolí a dalších zařízení. Xbox Series X/S nebude poslední konzolí. Už dnes Microsoft chystá novou generaci Xboxu, která má být největší technologickým skokem, a k ní ještě handheld.

„V budoucnu určitě budeme vyvíjet další konzole a zařízení,“ říká šéf Xboxu Phil Spencer v rozhovoru pro Rolling Stone. Současně ale Xbox chce proměnit domácí zařízení na herní platformy. „Xbox není jen jeden kus hardwaru,“ vysvětlil Spencer a připomenul, že kdysi byl Xbox jen jedna krabice, ale dnes ne. „Xbox je ve vaší chytré televizi. Xbox je na vašem počítači a chytrém telefonu. V současné době jsme v procesu transformace značky,“ dodal.

V rámci této proměny značky může na konkurenční konzole vyjít prakticky jakákoliv hra Xboxu. Spencer totiž nevidí žádné zábrany, které by v Microsoftu nemohli překonat. Spencer si uvědomuje, že některá hráče nová strategie štve. Těm vzkazuje, že největší hry na planetě nevycházejí jen na jednu platformu. Místo toho jsou dostupné na několika a v dosahu milionů dalších hráčů.

Microsoft má rád své uživatele na konzolích Xbox, ale uvědomuje si, že růst Xboxu je zejména na počítačích a v cloudu.