České vývojářské studio Amanita Design v roce 2009 vydalo point and click adventuru Machinarium. Ta v témže roce vyhrála hned několik ocenění. Mezi ně patří ocenění za nejlepší soundtrack (PC Gamer), za vizuální zpracování (Independent Games Festival) a za nejlepší hru roku (Gamasutra).

Právě kvůli audiovizuálu si spousta lidí přála pokračování této hry. Pro studio Jakuba Dvorského je však důležitější nadšení do tvorby her, než peníze. A je pro ně lepší dělat na hře, kterou chtějí tvořit oni, než aby dělali na hře, kterou chtějí fanoušci. Přestože Machinaria 2 se v nejbližší době nedočkáme, Amanita Design se rozhodlo zpříjemnit hráčům zážitek z prvního dílu v podobě updatu. Co je tedy nového v "Definitivní verzi"?

  • Nový vlastní herní engine - odvozený od DirectX, Flash už je zastaralý
  • Hra na celou obrazovku
  • Podpora vyšších rozlišení
  • 12 nových achievementů
  • Podpora Xbox 360 a Xbox One ovladačů - další ovladače nemusí fungovat správně
  • Uložení hry na Steam Cloud - pokud máte hru rozehranou, původní save se vymaže a dále se bude ukládat na Steam Cloud
  • Lokalizace ve 14 jazycích
  • Nové žebříčky nejlepších na Steamu (Quickest Win, Explorer)