Dostat se na první stránku na Steamu je pro každého vývojáře výhra, jeho hru totiž uvidí miliony hráčů. Algoritmus ale vybírá nové tituly a ty zlevněné. A právě tady vzniká nešvar, kdy zejména menší tvůrci zneužívají slevy, aby jejich hra mezi tisíci dalšími projekty nezapadla. Děje se tak zejména během sezónních akcí, které jsou na Steamu hodně populární. V těch můžete narazit například na jednoprocentní slevy, které trvají pouze několik dnů.

KONEC JEDNOPROCENTNÍM SLEVÁM

Společnosti Valve se tohle „očurávání“ systému nelíbí a zamezit mu mají nová pravidla. Ta budou platná od 28. 3. letošního roku a nařizují vývojářům a vydavatelům, že slevy musejí být alespoň 10 % a maximálně 90 %. Také zakazují, aby sleva trvala méně než den a déle než dva týdny (pokud není součástí sezónního výprodeje Steamu). Vývojářům a vydavatelům je také zakázáno měnit cenu svého zlevněného produktu.

Jeden ústupek přesto Valve udělá. Nové podmínky umožní spustit další slevu po čtyřech týdnech (28 dnech), zatímco u současných podmínek je šest týdnů mezi koncem jedné slevy a začátkem další slevy. Netýká se to ale čtyř hlavních sezónních výprodejů Steamu: lunární novoroční výprodej, letní výprodej, podzimní výprodej a zimní výprodej.

Vývojáři a vydavatelé mohou nadále využít zavádějící slevu, tedy dát svou hru do slevy v den vydání, případně během předobjednávek. I tady ale platí, že další sleva není možná po dobu 28 dnů od té předešlé.

UŽ ŽÁDNÉ ZDRAŽOVÁNÍ A PAK ZLEVŇOVÁNÍ

28 dnů platí také o navyšování cen. Občas se stávalo, že cena hry byla schválně navýšena a poté zlevněna, aby sleva byla vyšší. Pokud někdo svůj produkt zdraží, nemůže ho po dobu tří týdnů zlevnit. Omezení se týká všech měn.

Co se nových her týká, tak ty mohou být součástí sezónních výprodejů až 28 dnů od vydání.

U časově omezených nabídek na hry zdarma a bezplatných víkendů se nic nemění. Obojí nadále může být.