Ani studio BioWare se během mnoha let své existence nevyhnulo vývoji titulů, které nakonec nikdy nespatřily světlo světa a nebyly ani oficiálně oznámeny. Jedním z nich byl projekt s pracovním označením Revolver, který byl poprvé blíže představen v knize BioWare: Stories and Secrets from 25 Years of Game Development, vydané v zahraničí společností Dark Horse minulý rok v listopadu/novembri.

Přečtěte si také: Na novém Mass Effectu pracují i veteráni série

Mělo jít o duchovního nástupce, zprvu dokonce o přímé pokračování skvělého, ale dnes již pozapomenutého RPG Jade Empire z roku 2005 (při této příležitosti nám dovolte připomenout nádhernou ústřední skladbu hry), na němž se pracovalo mezi roky 2005 a 2008. Nyní tento projekt více odhalil Matt Rhodes z BioWare na svém instagramovém účtu, jelikož se před několika dny podělil o velké množství konceptů a obrázků z vývoje.

Koncepty ukazují, že Revolver během let vývoje získal mnoho podob a dost se měnil. Zároveň ale vykreslují celkový obraz jakéhosi křížence kyberpunku a dystopické vize blízké budoucnosti s východoasijskými rysy, typickými pro Jade Empire. Hra, jistý čas vznikající ve spolupráci se studiem Big Sandwich Games, byla ve vývoji ve verzích pro PC, Xbox 360 a PS3 a ve srovnání s ostatními tehdejšími tituly od BioWare měla nabídnout otevřenější svět, jenž bychom mohli zkoumat podle svého, více akce, a dokonce možnost parkouru. Tradiční styl BioWare z hlediska vyprávění a pojetí příběhu byl stále přítomen, herní prvky však byly zároveň navrhovány tak, aby podporovaly nelineární postup příběhem.

Proč ale došlo ke zrušení projektu Revolver? Dle britského Eurogameru došlo k tichému zrušení kvůli snahám BioWare zaměřit všechny dostupné síly na vývoj Dragon Age: Prameny a Mass Effectu 2, tedy dvou her, které mnozí považují za vrchol tvorby BioWare a jejichž kvality kdysi oblíbené studio nedokázalo dodnes ničím překonat. Na otázku, jestli je dobře, že jsme se Revolveru nakonec nedočkali, si tak každý musí odpovědět sám.