Před pár týdny na The Game Awards 2022 odhalil Hideo Kojima pokračování Death Stranding. Ve studiu s kolegy pracuje ale ještě na tajemné nové hře ve spolupráci s Microsoftem, který jako jediný poskytl potřebné technologické zázemí.

Tenhle titul chce Kojima vytvořit už několik let. Přemýšlel o něm pět nebo šest let, popisuje ho jako neobvyklý a když ho prezentoval různým společnostem, nikdo neměl o tak bláznivý nápad zájem.

„Mám tendenci se snadno nudit. Důvodem, proč jsem schopen dělat hry už 30 let, je zčásti to, že nové technologie tak rychle nahrazují ty staré. Technologie, kterou používáte dnes, nemusí být zítra použitelná, a mě zajímá hledání způsobů, jak používat nová řešení. Špatná volba může samozřejmě skončit neúspěchem. Je to něco jako vesmírný program,“ říká.

„Projekt, na kterém pracujeme ve spolupráci s Microsoftem, vyžadoval infrastrukturu, která nikdy předtím nebyla potřeba, takže jsem o něm mluvil s mnoha různými velkými společnostmi a dělal jim prezentace, ale oni si opravdu mysleli, že jsem blázen. Nakonec to byl Microsoft, který ukázal, že mi rozumí, a nyní na projektu spolupracujeme, včetně technologického zázemí,“ prozradil Hideo Kojima v rozhovoru pro IGN u příležitosti sedmých narozenin studia Kojima Productions.

Dle dřívějších spekulací by tímhle projektem měl být horor Overdose s herečkou Margaret Qualley, jež byla obsazena už v Death Stranding jako Mama. Viděli jsme krátké video, v němž se postava v modrých šatech pohybuje v temném a zničeném prostředí. Zdálo se, že hlavní hrdinku pronásleduje jakási neidentifikovaná entita. Dotyčná se ke konci videa skrývá, dokud ji tato záhadná bytost nenajde, což způsobí výkřik hrdinky a konec hry s nápisy „GAMEOVER“, „A Hideo Kojima Game“ a „OVERDOSE“.

Právě Overdose má vyžadovat cloudovou platformu, což by odpovídalo původním zprávám, že hra byla zpočátku plánovaná pro Google Stadia.

Jinak je japonský designér a scenárista hrdý na to, že jeho studio Kojima Productions není veřejně obchodovanou firmou, takže se nemusí snažit o stabilní růst. Místo toho se zaměřuje na to, aby vytvořil vždy něco unikátního.

„Chci po sobě zanechat dobré dílo, a to je můj postoj při tvorbě her, i když přemýšlím o jiných typech vizuálních projektů,“ dodal s tím, že chce vytvářet pouze vlastní hry a nemá zájem o licencování značek jiných společností.