V rozhovoru pro tisk se James Gwertzman, pracující jako generální manažer společnosti Playfab spadající pod Microsoft, podělil o mnoho zajímavých informací. Například prozradil, že se jedno z interních studií Xboxu pokouší využít strojové učení na to, aby v reálném čase pomocí umělé inteligence upscalovalo textury. A zdá se, že výsledky jsou natolik dobré, aby stačilo jen odeslat textury s nízkým rozlišením, které budou moci být upscalovány přímo za pochodu.

Výhodou takového procesu je nepochybně úspora místa, času a peněz. Dle Gwertzmana by tak stačilo odesílat jen malé textury vyžadující mnohem méně místa, což by ale nutně neznamenalo pokles v herní kvalitě.

Zatím má však tato technologie mezery a funguje pouze za jistých specifických podmínek. Modely se tak mohou naučit jen jeden herní žánr a prozatím neexistují žádné univerzální textury.

Vše je ale zřejmě teprve ve vývoji, a tak můžeme jen s napětím očekávat, co vlastně hráčům nakonec přinese. Možná ultrarealistické textury nebo ještě znatelnější vylepšení starších videoherních kousků. Indie vývojářům by pak takový nástroj rozhodně usnadnil tvorbu nových titulů.