Společnosti Ubisoft a Nvidia spolupracují na neherních postavách generovaných umělou inteligencí. Na vývojářské konferenci v San Franciscu předvedly experiment, který ukazuje možnou budoucnost NPC, včetně interaktivní hratelnosti a emergentního vyprávění příběhu.

Ubisoft zkoumá nové typy interaktivní hratelnosti s využitím dynamických NPC. S nástupem technologií generativní umělé inteligence tato oblast prochází rychlým vývojem. Výsledkem výzkumu a vývoje jsou NEO NPC, které dokážou v reálném čase komunikovat a interagovat s hráči, okolím i ostatními postavami. Díky tomu se otevírají nové možnosti vyprávění příběhu.

Za vývojem NEO NPC stojí multidisciplinární tým v Ubisoftu sídlící v Paříži, který úzce spolupracuje s partnery GenAI, NVIDIA a Inworld AI. Technologie Character Engine a LLM od společnosti Inworld umožňují Ubisoftu vytvořit charakteristiku jednotlivých postav, přiřadit jim požadované znalosti a nastavit jejich konverzační styl. Animace obličeje v reálném čase synchronizované s řečí NPC a vyjadřující jejich emoce má na starosti NVIDIA Audio2Face, součást sady technologií NVIDIA ACE.

Ubisoft na GDC 2024 předvedl možnosti jejich NEO NPC prostřednictvím tří samostatných demo scénářů. Každý se zaměřuje na různé aspekty chování postav, jejich povědomí o prostředí a kontextu situace, spektrum reakcí a animací v reálném čase a také na možnosti spolupráce, schopnost NPC si konverzace zapamatovat i jejich strategické rozhodování.

„Gen AI přinese hráčům zážitky, které si zatím stěží umíme představit, s inteligentnějšími světy, nuancovanými postavami a emergentními a adaptivními příběhy,“ řekla Guillemette Picard, senior viceprezidentka pro produkční technologie ve společnosti Ubisoft.

„Díky spolupráci se společností NVIDIA na našem prototypu NEO NPC a řešení v podobě NVIDIA Audio2Face můžeme hráčům nabídnout hlubší ponoření se do děje prostřednictvím skutečně improvizovaných rozhovorů s NPC s obličejovými animacemi v reálném čase.“

„Umělá inteligence je mocný nástroj, který může výrazně zlepšit zážitky hráčů tím, že učiní hry dynamičtějšími, imerzními a jedinečnými,“ dodává John Spitzer, viceprezident pro vývojářské a výkonnostní technologie ve společnosti NVIDIA. „Jsme nadšeni, že můžeme spolupracovat se společností Ubisoft a využít NVIDIA ACE při vývoji digitálních postav.“

Samozřejmě je před firmami ještě spousta práce, ale jako základní kámen to nezní špatně. Teď už jen čekat na pořádnou ukázku.

Připomeňme, že před rokem Ubisoft představil Ghostwriter, umělou inteligenci, která má ulehčit práci scenáristům. Sloužit má ke generování prvního návrhu žvatlání davů a replik NPC. Jde o zvuky a věty, které jsou sice klíčové pro ponoření hráčů do herních světů, ale scenáristům zabírají příliš mnoho času. AI tedy nemá nahradit scenáristy, nýbrž jim ulehčit práci u her, které jsou hodně ukecané. Nadále bude nutný zásah člověka. Fungovat by to mělo tak, že AI z několika klíčových slov vytvoří dialogy, které poté využijí scenáristé.