Japonská národní knihovna má problém s novou verzí cartridge pro Nintendo Switch 2. Instituce, která už více než 20 let pečlivě archivuje hudbu, knihy i videohry vydané v Japonsku, oznámila, že nebude do svých sbírek zařazovat část her pro Switch 2. Důvodem jsou nové takzvané Game-Key karty.

Na rozdíl od klasických modulů totiž tyto cartridge neobsahují samotnou hru. Fungují spíše jako aktivační kód, kdy po vložení do konzole umožní hráči stáhnout digitální verzi z eShopu. To sice šetří výrobní náklady, ale pro knihovnu, která přijímá jen fyzické nosiče s obsahem uchovatelným pro budoucí generace, je to neřešitelný problém.

Situace je o to palčivější, že většina nových her na Switch 2 vychází právě v této podobě. To znamená, že značná část produkce nebude oficiálně uchována pro budoucnost, a to navzdory tomu, že knihovna od roku 2000 shromáždila už přes 9 600 titulů.

Naději však dává fakt, že knihovna v posledních letech začala archivovat také digitální publikace, například e-knihy či elektronické časopisy. Je tedy možné, že v budoucnu najde cestu, jak uchovávat i čistě digitální verze her, které se dnes do jejích pravidel nevejdou.

Výhodou této Game-Key karty je, že oproti klasickému aktivačnímu klíči ji můžete prodat.