Call of Duty se konečně po vzoru Fortnite a PUBG rozpíná na další herní mašinky, a to na mobily. Po ročním sledování tlačítka “Registrováno” si můžeme poměřit síly skrz kapesní miláčky nejen na mapě Verdansk. Společně se teď podíváme na plusy a mínusy kapesního Warzone.

Určitě se někdo zase ptá, proč hrát na mobilech. Já osobně jsem zastánce mobilních her. Mnohdy se jedná o zábavu na několik desítek minut, co vyplní čas nebo zpestří den. Přece si nebudete na záchodě číst složení vašeho osvěžovače vzduchu. Mnozí si rádi zahrají třeba ve škole. Představa, jak si kamarádi v partě sednou, samozřejmě o přestávce, pozvou se do týmu a v kroužku vyčistí celé bojiště, zní stylově. Kompaktnost a možnost vzít si svou oblíbenou hru v podstatě všude je opravdovou výhodou.

No a proč hrát na mobilech konkrétně Warzone?

Hned na začátku smetu ze stolu myšlenku, že bychom si vybrali mobilní Warzone místo klasického, které hrajeme na konzoli či na počítačích. Menší displej a mobilní ovládání na pohodlnosti nepřidají a představa, že doplníte tým kamarádů, kteří hrají například na počítači, jde taky bokem, protože na rozdíl od Fortnite Warzone Mobile nepodporuje funkci cross-play, která by vám umožňovala hrát s někým na jiném herním médiu. Mobily si tedy zahrají pouze s mobily (či popřípadě s tablety). A právě ten mobilní svět je výhodou. Myšlenka tedy není něco nahrazovat, ale naopak rozšiřovat místa, kde si můžete zahrát. V podstatě se nemusíte od Call of Duty Warzone ani odlepit. Pokud tedy máte dostatek času. Protože většina z nás pracuje a v práci určitě hrát nemůžeme…

Cross-play hra sice nepodporuje, ale má vyřešený cross-progress. To znamená, že pokud máte zakoupený Battle Pass na počítači a chcete získat nějaký vysněný skin, ale víte, že budete trávit čas mimo domov, tak váš postup v získávání odměn bude stále pokračovat. Protože mobilní Warzone účet je propojen s vaším hlavním účtem. Což je parádní jak pro vás, tak pro Activision. Jelikož se jedná o opravdu velký potenciál k prodání dalších Battle Passů a skinů.

No ale teď k hlavní otázce, jak se Warzone Mobile hraje a jak baví. Pamatuji si, že jsem byl trochu skeptický, když jsem zkoušel své první battle royale hry na mobilu. Ovšem kde jsou peníze, tam je cesta. A vývojáři udělali mnoho přívětivých úprav, aby komplexnější ovládání a boj v zónách zvládali i hráči na kapesních zařízeních. Mobilní battle royale tituly jsou obohaceny o intuitivní ovládání virtuálním joystickem a mnoho věcí je automatizováno. Jako běh, střelba nebo sbírání předmětů, které byste potenciálně měli mít ve své výbavě. V tomto skoro až rozmazlování v oblasti ovládání Warzone Mobile nezůstává pozadu. Naopak, posouvá možnosti modulace herního rozhraní na maximální úroveň. Velikost tlačítek, jejich pozice, průhlednost, to vše si můžete nastavit. 

Plete se vám prst při střílení? Zapněte si automatickou střelbu. Při které stačí namířit na protivníka, ale počítejte s menší prodlevou, než začne zbraň střílet, aby to bylo fér vůči těm, kteří si vybrali možnost manuální střelby. Pokud vás napadlo rozšířit si ovládání o gamepad, i to je možné. Sám jsem vyzkoušel hrát jak na Xbox ovladači, tak na ovladači, z PS5 a i když nejsem ostřílený páčkař, tak jsem si po zhruba čtyřech hrách ovládání osvojil. Možnosti ovládání jsou opravdu velké.

Bohužel kvůli této rozmanitosti se stává, že některý typ ovládání má v určitých situacích výhodu oproti jinému typu. S automatickou střelbou jsem mnohdy doplatil na absenci pre-fire, což znamená, že začnu střílet dříve, než někam vběhnu, případně střílím na místo, kde očekávám, že vykoukne nepřítel. Pokud se tedy potkají hráči na stejné úrovni s jiným nastavením, má to znatelný vliv.

Velké rozdíly jsou znatelné i v případě, že někdo hraje na virtuálním rozhraní na displeji telefonu proti někomu, kdo má ovladač, zvláště pokud má s gamepady zkušenosti.

Důležitost nastavení ovládání bych klidně přirovnal k přípravě správného balíčku v karetních hrách. A věřte, že jsou hráči, kterým tohle nastavení přijde otravné. A i já sám mám někdy chvíle, kdy se raději naučím klidně i ošemetné ovládání, o kterém ale vím, že je pro všechny stejné.

V 90 % zápasů, co jsem odehrál, jsem měl pocit, že se na bojišti potkávám s hráči, kteří u toho už nějaký pátek sedí. Což bylo divné vzhledem k tomu, že jsem to zažíval první den vydání hry. Takže usuzuji, že pokud má někdo zkušenosti s mobilními battle royale hrami, samotným Call of Duty nebo hraním na ovladači, tak se to nemile odrazí v zážitcích začínajících hráčů. Byl jsem sice schopný vyhrát, ale nebylo to zadarmo.

Těžší hry mi nevadí, ale pokud hra cílí na masu lidí, tak je třeba na začátku hráčům namazat med kolem pusy. Jak to umí Fortnite nebo mobilní PUBG, které vás pečlivě rozdělí mezi lepší hráče nebo úplné nováčky. Klidně i na úkor botů, než se se hrou sblížíte. Nemusíme si hrát na hrdiny a hned se hnát do nejtěžšího boje. Většinou to pak končí jen brekem, jak je celý svět nespravedlivý.

Dalším bodem, co bych rád rozebral, je grafika. Která je na mobilním zařízení přesně taková, jakou bych od mobilního Call of Duty čekal. Pokud jste tedy jeden ze šťastlivců a vlastníte správný typ mobilního telefonu.

Bohužel optimalizace je největším kamenem úrazu. Na levnějších telefonech hra vypadá až nechutně. A i když pocitově víte, že by váš přístroj zvládl více, tak vás nastavení mobilního Warzone prostě nenechá cokoliv změnit, protože kvalita grafiky je pevně předdefinována. Dle některých recenzí na internetu v seznamu podporovaných zařízení dokonce chybí i silnější telefony, takže si někdy zahrajete jen na nízké nastavení. Nebo vůbec. Osobně jsem zkoušel hrát na Samsungu A53, který patří k levnějším, ale co se her týče velice obstojným zařízením, a dosáhl jsem maximálně nízké grafiky, která je opravdu škaredá. Rozlišení je nízké a na více než deset metrů jsem měl problém rozeznat kámen od nepřítele. Přitom plynulost byla tak dobrá, že nepochybuji, že bych se s klidem dostal graficky na lepší úroveň. Na výkonnějším, ale starším Samsungu S10 titul jel na střední nastavení, ale snímky za sekundu nebyly vůbec stabilní. Celkově je nejlépe titul optimalizovaný pro zařízení Apple.

Na starších kusech, jako je iPhone 11 nebo iPhone 12, vše fungovalo naprosto nádherně a při 60 snímcích za sekundu. Majitelé nových iPhonů či iPadů se dostanou až na 120 fps, ale ne každý vlastní nový výkonný telefon.

Vývojáři nedávno vydali informaci, že se pokusí přinést co nejvíce oprav, aby zařízení splňující požadavky nabídla vzhled hry takový, jaký si zaslouží. Ale zatím je Activision právem trestán špatným hodnocením na Google Play, a to hodnocením nedosahujícím ani na tři body. Na App Store dosahuje Call of Duty Warzone krásných čtyř a půl hvězdy z pěti. Zvláštní, co?

Když se dostaneme k náplni samotného Warzone Mobile, tak je v něm zatím opravdu co dělat. Můžete si zahrát svižné patnáctiminutové hry urychlené pro mobilní souboje, což jsem ocenil nejvíce. Ale pokud chcete strávit plnohodnotnou půlhodinku se třemi dalšími hráči na historické mapě Verdansk, tak směle do toho. A pokud se vám nechce běhat po zónou sužovaném bojišti, tak Warzone Mobile nabízí i rychlé týmové akce, které jsou jinak dostupné jen v případě, že vlastníte Call of Duty: Modern Warfare 3. Mobilní verze je nabízí zcela zdarma.

Ve Warzone Mobile určitě vidím budoucnost a velký posun, pokud jde o mobilní hraní. Bohužel navzdory tomu, jak dlouho jsme čekali na vydání, je start zatím dost krkolomný, a to hlavně kvůli optimalizaci a nevyváženým zápasům. Nicméně jsem rád, že vidím další milník v mobilním hraní.

Přečtěte si také: Omnibullet - přemyšlení, které bolí, ale stojí za to!