Ubisoft si v rámci marketingové kampaně k blížícímu se vydání restartu série budovatelských strategií The Settlers připravil řadu videí s názvem “Meet the Team”. V několika krátkých filmečcích nás postupně seznámí s nejdůležitějšími vývojáři ve studiu a představí nám tak jejich práci.

První se před kameru postavil kreativní ředitel Edgar Bittencourt a popsal nám svoji cestu k práci na The Settlers, ukázal nám své bydlení, prozradil, kde bere inspiraci, ale také nás nechal nahlédnout do zákulisí tvorby grafické stránky této hry.

Bittencourt se narodil v Riu de Janeiro a své mládí začínal jako umělec na scéně. Vždy ho ale bavilo malování, a tak vzal svůj koníček a vytvořil z něj svoji práci. Vskutku inspirující! Od začátku byl velikým fanouškem série The Settlers, konkrétně pak zmiňuje první a třetí díl. Jeho sen se však splnil, když dostal možnost zapojit se do tvorby 6 a 7 dílu. Inspiraci ke své práci se snaží hledat všude kolem sebe. Od komiksových knížek plných superhrdinů, přes klasickou literaturu až po divadelní představení. Největší školou je pak ale cestování. Vše, co vytváří je inspirováno jeho skutečnými zážitky na jeho cestách a hra dokonce bude obsahovat jednu část, velmi inspirovanou jeho posledním výletem do jižní části Afriky.

Moje práce je být kreativní každým dnem - mít vizuální, zajímavé a pěkné grafické řešení pro potenciální případy a situace je velkou výzvou,” popisuje svou vlastní práci. Ta je především ve vedení týmu umělců, stojícím za vizuální stránkou očekávané hry. Dle jeho slov je velice jednoduché, aby artista vybočil z původně stanovené vize, pokud mu nejsou dané určité hranice. Na to používají tzv. Uměleckou Bibli, která má okolo 300 stran a definuje svět The Settlers.

Dalším nebezpečím, kterému jeho tým čelí, nazval “Disneyland efekt”. “Disneyland je sice pěkné místo, ale všechno je zde nepřirozeně rozmístěno. My chceme tvořit svět a města, která jsou obyvatelná, kde budete věřit že zde lidé opravdu žijí a pracují. Nesmí to zde vypadat jako v Disneylandu, kde je vše nahodile rozházené a vše přímo křičí do vašich obličejů.

The Settlers je stylizovaná hra, přesně jak to má ve svém DNA, tentokrát se však pokoušíme přinést co největší autenticitu a uvěřitelnost a hlavně naplnit aspekt čitelnosti,” říká Bittencourt na téma očekávané hry.

Postavy budou chodit, pracovat a vytvářet své produkty - budete moci pozorovat co vyrábí, jak naplňují či vyprazdňují nahromaděný materiál nebo jak jednotlivé budovy fungují. Jedním z největších témat The Settlers jsou města. Je to přeci jen hra, ve které města budujete a zároveň se staráte o ekonomiku, a proto je design velice důležitý. Nejde však jen o to, aby design světa vypadal půvabně, musí být pro hráče i dostatečně čitelný. Čitelnost světa je totiž velmi důležitá. Máme hru, která říká “Co vidíte, to dostanete” a grafika je zodpovědná za to, aby hráč dostal veškeré nezbytné informace pro hraní, s co nejmenším použitím uživatelského interface. Kdykoliv hráči zarotují kamerou, objeví nové drobné věci o lidech žijících ve světě The Settlers, nové malé objekty a rekvizity rozestavěné okolo jednotlivých budov - takže vzniká jeden maličký vesmír plný života a plný detailů.

The Settlers se očekávají v letošním roce ve verzi pro PC.