VIDEOHERNÍ ŽURNALISTIKA NENÍ STRESUJÍCÍ

GELU, 30 LET

Mnoho lidí sní o tom být kosmonautem, doktorem, popelářem či kontrolorem jakosti ředkviček. To se ovšem netýká redaktorů tohoto webu, my jsme z většiny oddání řeholi herní žurnalistiky, což si ale spousta lidí vykládá jako vysněné jednoduché povolání, které se z většiny času sestává z pouhého „hraní her“. Ve svých videích a článcích podobné myšlenky často díky entuziasmu sobě vlastnímu podporujeme a můžeme si za to svým způsobem sami. Avšak od pravdy to bývá celkem značně daleko.

Jak to skutečně pod pokličkou herních redakcí je, se pokoušela zjistit PR organizace složená z herních veteránů Big Games Machine. Ti dali dohromady 160 redaktorů a nechali je vyplnit dotazník o jejich práci a na několik jejich závěrů se tak můžeme společně podívat i zde v mém skromném výtahu.

Hned na začátku této drobné studie máme data, která mě naplňují hrdostí. Pokud jde o platformy, které oslovení novináři pokrývají, drtivě vede PC. Dominanta nejlepší platformy pro hraní je tak potvrzená, co je ovšem snad možná i překvapivější, tak je druhé místo pro Nintendo Switch. To je alespoň v našem českém rybníčku stále platforma, kterou řadíme spíše na okraj našeho zájmu.

Tento obrázek zde uvádíme čistě z praktických důvodů a také jako určitou formu omluvy. Schválně mi napište do komentářů, zamysleli jste se totiž někdy nad tím, kolik žádostí o recenzi či článek taková běžná redakce denně dostává? Podle dotazníku Big Games Machine přes 65 % webů denně zpracovává od 11 po 50 žádostí. Tím, jak množství nově vydávaných her stále stoupá, se toto číslo dokonce i průběžně zvětšuje. Abyste věděli, kde v tomto grafu sami jsme, tak jen za včerejšek čistě na redakční e-mail přišlo přibližně 20 podobných žádostí. Tím se tedy lehce omlouváme, pokud nám občas reakce na vaše podněty trošku trvá.

Mnoho dalších otázek bylo směřováno k tomu, jak redaktory nalákat, nebo spíše doslova ukecat k tomu, aby o dané hře na základě e-mailu napsali. To je zajímavé spíše pro PR agentury než pro běžné čtenáře a my tak rovnou skáčeme k otázce číslo 11. Ta se zaměřuje na to, jestli mají redaktoři v plánu psát o blockchainových hrách. Více jak 70 % z nich to v příštím roce neplánuje. My jsme na tom podobně. Nebojte, pokud některý z velkých vydavatelů zase bude vymýšlet blbost typu Ubisoft Quartz, psát o tom rozhodně budeme. Výstavní plochou pro hry jejichž hlavní mechanika leží v prodejnosti herních předmětů zatím nemáme v plánu být.

Jeden z respondentů k dané otázce připsal krásný komentář: „Blockchain je řešením, pokud je vaším cílem hledání problému. Podpůrci ho prezentují jako všelék na problémy, které neexistují a hráčům ve skutečnosti nepřináší žádnou skutečnou hodnotu.“

Přečtěte si také: NFT v první velké hře. Ubisoft představil platformu Quartz

Kdy rádi dostáváme hry na recenzi? Samozřejmou odpovědí je: CO NEJDŘÍVE! Chápeme, že to nejde a vždy se hledá nějaký ten kompromis. Z výzkumu vyplývá, že ideální čas pro pořádnou recenzi jsou tři týdny. To je i doba, kterou sami preferujeme u skutečně velkých a náročných titulů. U menších hříček ale stačí i mnohem méně.

Jak si stojíme vůči narůstajícímu množství herních influencerů? Zatím velmi dobře. Tedy podle nás. 76 % redaktorů si myslí, že influenceři a tradiční žurnalisté budou nadále mírově koexistovat. Přiznáváme, že tento názor může být lehce zabarvený výběrem respondentů. Přeci jen, kolik lidí by v dotazníku otevřeně přiznalo, že jejich obor je odsouzen k zániku?

Kompletní výsledky studie si můžete přečíst přímo na Big Games Machine.